fullblodenicentrum

Alla inlägg under december 2012

Av Emelie - 10 december 2012 12:19

Ja som rubirken lyder

jag vet inte riktigt allt jag gör i stallet brukar gå på rutin

och då tänker jag speciellt på vilken ordning de tas ut på morgonen


Men imorse måste jag varit trött eller allmänt förvirrad som jag är ibland

Jag brukar ta lilla Candy först men idag av någon anledning tog jag ut Pintor (hennes hagkompis) först.


När jag kommer in i stallet igen.............då har jag en liten ettrig 1 1/2 åring som bockar, och stegrar sig och

lever j**el i boxen, trots att Steel är kvar inne, dessa hästar och rutiner


Tog ett tag innan jag fick på grimma, och när boxdörren väl åkte upp ja då flög hon ut i stallet

och ut genom stalldörren for vi i all hast, och snorhalt ute.


Jag kanske skulle tagit på skidorna, kanske gått bättre, men jag hade iallafall en åring som

mer gick på bakbenen än fint och snällt bredvid mig ett tag,men men.

De sista 50 meterna innan hagen ja då förstod hon att hon skulle till sin kompis och gick så fint

bredvid mig, precis som vanligt och som om inget av det andra hänt!!!?????


Fick mig en funderare och nu SKA denna lille hoppetossa komma ut som nr 2 i fortsättningen!

Ja minsann inga hoppetossor här inte, nej de gillar vi inte!

Lydiga och väluppfostrade ska de vara, dock med lite bus men betoning på LITE!

Av Emelie - 8 december 2012 14:05

Ja då klappade man om Novana och putsade henne för sista gången idag,

känns kul att hon kommer till en ung tjej och de kommer med största sannolikhet få

många många roliga år framför sig.


Jag tackar lilla Novana för den roliga tid jag fick med henne och

önskar henne lycka till i sitt nya hem.


 



Av Emelie - 7 december 2012 13:31

Ja idag är det foderdag och

lagning av staket..................igen!


Inhandling av foder, går ju åt endel till dessa glupska hästar:-)

När det gäller hösilage har jag den turen att sambon jobbar på gård och

tar hem när jag behöver så jag slipper balar som tar plats här hemma.


O laga staket igen, igårkväll när jag stod i köket, hörde jag på lite håll, ett dovt ljud

kunde inte riktigt höra vad men när jag kikar ut genom köksfönstret står

Pintor och kollar in på mig.............................ja vad gör man

jag börjar skratta såklart, ser ju dökul ut, två hästar på gräsmattan

bland leksaker, stutsmatta, lekstuga och annat bröte. Candy roade sig med att hoppa över

vår nerklippta häck några gånger innan jag fick fatt i henne, hon trodde nog det var en ny lek.


Vem som är den skyldige ang staketet ja det vet jag inte men jag kan tänka mig att osmidiga Pintor

och busiga lilla Candy har stor del i det.

SOM TUR ÄR ingen skråma på någon av dem men lite jobb för en annan blev det.


VISST ÄR DET UNDERBART MED HÄSTAR!



Av Emelie - 6 december 2012 17:43

Ja här kommer dagens enda något skapliga bilden, eller inte????!!!

Man ser iallfall att det är en häst och någon som rider:-)


 

Av Emelie - 6 december 2012 17:24

Ja idag kom vi långt om länge iväg till ridhuset med 

bara Novana. Candy var mer vild än tam idag.


Blev mkt jobb på volten idag för Novana, inte jag som red henne

utan mamma, och dessutom för första gången.


Riktigt fint gick hon idag, i båda varven men mamma ficck oxå jobba för det.

Jag och mamma rider på helt olika sätt men båda har vi gemensamt att vi inte gillar en häst som ligger på i handen 

och mamma tyckte själv hon kändes fin och följsam idag dock mkt jobb i hö varv men jag som stod på marken

tyckte det såg mkt fint ut.


Försökte mig på några bilder men jag vet inte, vissa blev jättemörka vissa blev suddiga, ja allt utom bra men jag

ska gå igenom det på datorn så får vi se om jag slänger in en bild senare.


Var iallafall kul att se någon annan rida henne så man får se henne från marken sett och inte bara när man sitter på henne är ju så svårt att själv se hur det ser ut när man rider.


Jag är nöjd, mamma var nöjd med henne så en bra dag allt som allt och en mkt trött

men nöjd Novana i stallet efteråt.

Av Emelie - 5 december 2012 15:14

Ja i dag blev en helt vanlig dag

varken mer eller mindre.


Som det ser ut och håller mina tummar att så förblir ska

Novana och hör och häpna lilla Candy till ridhuset.


Min tanke är att Novana som är så cool förhoppningsvis har en lugnande 

effekt på Candy som med stor sannolikhet kommer blåsa upp sig och köra lite av sitt

eget race i ridhuset. Och det är klart fösta gången i ett ridhus, LÄSKIGT VÄRRE!


Ja bli spännande och se hur de blir imorgon man kanske blir glatt överraskad, vem vet

återstår att se!


O ja, jag ska få hjälp, min kära mamma kommer till "undsättning"???!!!!

Kan kanske behövas.

Av Emelie - 4 december 2012 13:12

Självklart kommer här en bild på lillkillen i stallet också

(varför just lillkillen, han är störst????? Bra fråga)


 


Om ni undrar varför tråden hänger.............fråga killen på bilden.

Är alltid på tråden när de kör ett race i hagen, har fortfarande inte lärt sig stanna i tid!

Av Emelie - 4 december 2012 13:10

Härligt med snö !

Hon passade på att tvätta täcket till mig, slapp jag det!


 


 


 


Ja....hon ser ganska nöjd ut.

Presentation


En skvatt galen -84 som har en förkärlek till fullbloden och mina vildingar till barn födda -08 och -11 är mitt ALLT.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Sök i bloggen

Hästar

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8
9
10 11
12
13 14 15
16
17 18
19
20 21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Senaste inläggen

Länkar

GÄSTBOK

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards