fullblodenicentrum

Alla inlägg den 28 december 2012

Av Emelie - 28 december 2012 21:38

lite nya saker idag till Klockan.

provade även sadeln på henne min "största" dvs allroundsadeln som 

faktiskt låg bra på henne, jag var lite tveksam då hon är rund om ryggen

(läs det som ngt positivt)


sadelgjoren var dock förliten vilket jag befarade innan jag provade 

så det blev att beställa en i någon storlek större:-)

och denna gången en sväng anatomisk gjord så jag hoppas det blir bra i slutänden.


Dressyrsadlen provade jag itne ens, mkt smalar i bommen och passar bättre på 

min gråe då han är väldigt smal och takformad med ganska mkt manke.

Blir ett framtidsinköp det där med ny dressyrsadel som passar henne:-)


Skönt att veta att jag iallafall har en sadel som passar och nu även ett inpassat träns.

Passade även på att inhandla ett nytt bett till henne och en ny uppsättning ryktborstar occh dvs annat

i en röd härlig färg.


Lite bilder när det kommer hem, jag lovar:-)

Av Emelie - 28 december 2012 10:26

ja det stod på schemat idag

vet inte riktigt om jag ska köra på achen eller pullarnos till Klockan.


Blev ett förstort bett iallafall märkte jag då även hon passar i 11,5

så det blir till att inhandla ännu ett i den storlek så även hon kan få ett eget:-)

En anledning till att få shoppa lite till pållarna:-) Man får ju ta sin chans när den ges!


Skickar med en bild på henne, ursäkta suddig bild och tränset är inte nyputsat och 

bettet som sagt för stort men en bild iallafall och pannbandet sitter och passar henne kanon

gulligt med lite bling på den lilla flickan, inte sant????


 


Stackarn blev nog lite lurad idag, hon trodde nog det skulle bli mer än att bara prova träns

ska prova och se om någon av mina sadlar passar henne och även kolla om längden på gjorden,

kanske nyköp där med, vem vet............!!!!????

Presentation


En skvatt galen -84 som har en förkärlek till fullbloden och mina vildingar till barn födda -08 och -11 är mitt ALLT.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Sök i bloggen

Hästar

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8
9
10 11
12
13 14 15
16
17 18
19
20 21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Senaste inläggen

Länkar

GÄSTBOK

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards