fullblodenicentrum

Alla inlägg den 14 december 2012

Av Emelie - 14 december 2012 19:46

Ja man kan ju tro att de ska växa under sommaren/våren men inte min lilla

nej hon passar på att växa nu när de blir kallt och ruggigt.


Mätte henne idag min lilla och fick de till 149 cm fram och 154 cm bak

Se själva, ser lite halvskumt ut inte sant??!!!


Nu är de till att ta det lugnt kommer inte bli mer med henne

nu mer än de vanliga myset och pysslet men inget hänga eller skritta på henne, de får vänta ett tag.


 


 


Rund och go söt liten tjej:-)

Av Emelie - 14 december 2012 19:43

Är idag på dygn 187, JIPPI !!!!


Nu kan man ju till och med ana en liten bula på hennes annars så slanka kropp

eller vad tycks ???!!!!


 


Ja och hon har till och med lagt på sig några kilo också, de gillar vi !!!!

Av Emelie - 14 december 2012 13:53

Ja det blev en uppfriskande ridtur, inte så kallt idag

men kändes betydligt kallare, fast man kan ju också klä på sig mer

iof men de blir så klumpigt tycker jag.


Märks att Pintor är på rätt spår med flåset igen.

Mer och mer på alerten och piggare helt klart, märker att han orkar lite mer

i traven och även galoppen.


Vilken otroligt härlig RUND galopp den hästen besitter, 

inte flack de minsta utan rullar på i härlig lugn galopp utan problem.


Kämpar fortfrande emot lit grann i början av turen innan jag får ner honom så

han jobbar rätt med ryggen mende kommer mer och mer också märker jag,

och mot slutet är det så man får plocka upp honom istället fast bättre de än nosen i himmeln.


Man måste ju ha något att jobba med inte sant!


I helgen blir de lite lugnare, får se vad jag hittar på med pållarna,

har min härliga tre nätters helg framför mig nu, UNDERBART :-(


Presentation


En skvatt galen -84 som har en förkärlek till fullbloden och mina vildingar till barn födda -08 och -11 är mitt ALLT.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Sök i bloggen

Hästar

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8
9
10 11
12
13 14 15
16
17 18
19
20 21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Senaste inläggen

Länkar

GÄSTBOK

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards