fullblodenicentrum

Alla inlägg den 26 december 2012

Av Emelie - 26 december 2012 17:28

den urbota dåliga headern, jag och datorn är oallt som oftast inte

helt överens om saker och ting:-(


Dock bättre än inget men jag ska fila vidare, I promise!

Av Emelie - 26 december 2012 16:29

lite övning på trav och galopp i vatten för Pintor.

Ja man får ju som sagt passa på att träna de som moder natur bjuder en på!

Med töväder nu någon dag och mkt snö som smält blev följden ganska mkt vatten 

ovan istäcket som täcker alla grusvägar här omkring, så blev det träning på det idag.


Ja min gråe han sköter sig, brydde sig inte alls om allt vatten

travade och galopperade på för glatta livet

jag som trodde han iallafall skulle kika lite men INTE!


Inte bara vägarna börjar bli hemska här hemma omkring,

hagarna består av vatten vatten åter vatten

och under ligger en hårt packad is, riktigt förädiskt, usch!

Men ibland har man tur med lite lugna hästar, känner klart av att det är halt och

de busar inte lika mkt, tar något galoppsteg men de är oxå allt.


Äter och vilar ja de är nog vad de gör bäst i hagarna nu, och vem kan klandra dem?


Hmm imorgon blir det nog lite jobb på volten för den ståtlige grå, så han får jobba med

rumpmusklerna och ryggen:-)

Och en annan med för den delen:-)

Dubbelt upp!


Presentation


En skvatt galen -84 som har en förkärlek till fullbloden och mina vildingar till barn födda -08 och -11 är mitt ALLT.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Sök i bloggen

Hästar

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8
9
10 11
12
13 14 15
16
17 18
19
20 21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Senaste inläggen

Länkar

GÄSTBOK

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards