fullblodenicentrum

Alla inlägg den 10 december 2012

Av Emelie - 10 december 2012 19:49

Har varit lite dålig med uppdateringen de senaste dagarna men

har haft mkt att göra.


Idag har det nästan varit snöstorm här, lugnade ner sig under senare eftermiddagen

men fy vad det blåste och snöade ett taga, så idag har de varit en lugn dag.


Imorgon blir det en eftermiddagstur med Pintor och förhoppningsvis ska jag se

om jag kan longera Candy en liten runda.

Av Emelie - 10 december 2012 13:10

NOVANA

f. 2006


e: Hondo Mondo (IRE)

u: Novanta (POL)


 


Såld Dec - 12

till Sofie Hinas


Lycka till !!!!!



Av Emelie - 10 december 2012 12:19

Ja som rubirken lyder

jag vet inte riktigt allt jag gör i stallet brukar gå på rutin

och då tänker jag speciellt på vilken ordning de tas ut på morgonen


Men imorse måste jag varit trött eller allmänt förvirrad som jag är ibland

Jag brukar ta lilla Candy först men idag av någon anledning tog jag ut Pintor (hennes hagkompis) först.


När jag kommer in i stallet igen.............då har jag en liten ettrig 1 1/2 åring som bockar, och stegrar sig och

lever j**el i boxen, trots att Steel är kvar inne, dessa hästar och rutiner


Tog ett tag innan jag fick på grimma, och när boxdörren väl åkte upp ja då flög hon ut i stallet

och ut genom stalldörren for vi i all hast, och snorhalt ute.


Jag kanske skulle tagit på skidorna, kanske gått bättre, men jag hade iallafall en åring som

mer gick på bakbenen än fint och snällt bredvid mig ett tag,men men.

De sista 50 meterna innan hagen ja då förstod hon att hon skulle till sin kompis och gick så fint

bredvid mig, precis som vanligt och som om inget av det andra hänt!!!?????


Fick mig en funderare och nu SKA denna lille hoppetossa komma ut som nr 2 i fortsättningen!

Ja minsann inga hoppetossor här inte, nej de gillar vi inte!

Lydiga och väluppfostrade ska de vara, dock med lite bus men betoning på LITE!

Presentation


En skvatt galen -84 som har en förkärlek till fullbloden och mina vildingar till barn födda -08 och -11 är mitt ALLT.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Sök i bloggen

Hästar

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8
9
10 11
12
13 14 15
16
17 18
19
20 21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Senaste inläggen

Länkar

GÄSTBOK

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards