fullblodenicentrum

Alla inlägg den 25 januari 2016

Av Emelie - 25 januari 2016 09:33

Igår blev de mkt bomarbete och först ut var lilla fräs

som fick jobba först över travbommar och sedan galoppbommar.


Mer avslappnad idag och lite mer "som vanligt" och vi utökade även till

att traggla över en sockerbit på volten där vi jobbade med att bibehålla samma fart i galoppen

i en avslapppnad travlig galopp och hon gjorde detta mkt bra.

Väldigt nöjd med henne och detta gjorde henne gott hoppas jag!


För Spindelben fortsatte vi med bommar på långsidan av ridhuset och

även en rakt över medellinjen så han får lära sig bli bekväm med att skritta och trava över

fast de inte står längs med fyrkantsspåret, lugnt och avslappnat gör han de

och bara för att få honom vänja sig stod ett hinder uppställd i ridhuset som vi red runt

och förbi MÅNGA gånger och tillslut så fick jag honom att passera utan att bli tokspänd.

Nöjd med honom oxå efter gårdagens ridpass.

Presentation


En skvatt galen -84 som har en förkärlek till fullbloden och mina vildingar till barn födda -08 och -11 är mitt ALLT.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Sök i bloggen

Hästar

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Januari 2016 >>>

Senaste inläggen

Länkar

GÄSTBOK

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards