fullblodenicentrum

Alla inlägg den 11 januari 2016

Av Emelie - 11 januari 2016 20:49

Jag säger bara du milde himmel!

Första kvällen avklarad som ridlärare
Ngr elever kommer ge mig mkt tankar och funderingar på hur jag ska kunna lära ut på ett rätt sätt konsten att rida.

En riktig utmaning som jag hoppas trots att de nog idag tyckte jag var väldigt sträng och lite hård kommer märka med tiden att de faktiskt LÄR sig!

Jag har en god förhoppning om att detta ska bli bra för alla mina elever och att vi tillsammans ska kunna utvecklas såklart på. Vars ett sätt.

Nu har jag en vecka på mig att fundera och klura lite på hur jag ska förbättra och underlätta för mina små elever.

Underbart skoj!

Av Emelie - 11 januari 2016 16:20

Har efter att ha varit hemma 9 nätter klarat av och avslutat min jobbehelg,

så ja jag säger ÄNTLIGEN måndag!


Lilla Fräs och Spindelben fick sig vars ett pass i ridhuset igår, jag och Spindelben

jobbade vidare med att hålla galoppen, men han vart lite grinig och gjorde ngr bockar

tyckte nog matte var lite väl jobbig där ett tag. Idag får han en vilodag innan vi jobbar vidare imorgon.


   


För lilla Fräs del kämpar vi vidare med sidoförflyttningar, åt höger går klockrent men

hon går gärna eller provar i början att gå emot vi när jag ber henne flytta sig åt vänster,

idag körde vi samma och idag gick de lite bättre, så med lite envishet kommer väl de oxå sitta snart.


 


En trött fräs efter ett enligt henne väldigt jobbigt pass, och jag kan bara instämma!



Presentation


En skvatt galen -84 som har en förkärlek till fullbloden och mina vildingar till barn födda -08 och -11 är mitt ALLT.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Sök i bloggen

Hästar

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Januari 2016 >>>

Senaste inläggen

Länkar

GÄSTBOK

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards