fullblodenicentrum

Alla inlägg den 14 januari 2016

Av Emelie - 14 januari 2016 21:47

Efter två långa års funderande

så gjorde jag i tisdags slag i saken och fick

den knutna pistolen även kallad "Non-Violence"

tatuerad.


   


Jag ville ha en så lik orginalet som möjligt som gick i svart och skuggor.


Jag fick precis som jag önskade och idag är denna symbolen och vad den står för

viktigare än bra mkt annat.


Ett av Carl Fredrik Reuterswärds mest spridda konstverk är hans offentliga skulptur Non-Violence, som i olika utföranden finns i en mängd städer runt om i världen, där den mest kända förmodligen är den som är placerad framför FN-huset i New York.


Verket består av en revolver, en Colt Phyton 357 Magnum med knut på pipan och tillkom som en omedelbar reaktion efter mordet på vännenJohn Lennon.


Non-violence finns i Stockholm, Göteborg, Malmö, Täby, Borås, Halmstad och hans hemstad Landskrona



Malmö var en av de första städerna i Europa att i september 1992 få ett exemplar av Non-Violence.

Den står vid Malmö Centralstation.


För mig symboliserar den icke våld och med tanke på hur de ser ut i vår värld idag

så är den sannerligen en symbol för tiden!

Presentation


En skvatt galen -84 som har en förkärlek till fullbloden och mina vildingar till barn födda -08 och -11 är mitt ALLT.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Sök i bloggen

Hästar

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Januari 2016 >>>

Senaste inläggen

Länkar

GÄSTBOK

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards