fullblodenicentrum

Alla inlägg den 4 januari 2016

Av Emelie - 4 januari 2016 18:58

Idag blev de ett litet pass på Spindelben

och för att göra de lite mer utmanande satte jag upp en liten sockerbit på långsidan.


Låter ju inte så farligt, men jag kan berätta att Spindelben är väl inte

direkt störtförtjust i varken bommar eller sockerbitar så mkt bra träning bara

egentligen att ha de framme men jag hade helt andra planer.


Han gjorde de med bravur må jag säga, och de ser lite mer lovande ut för framtiden

när han ändå faktiskt skuttar över, trots att han tycker de är lite läskigt och dessutom inte

har koll på ben eller kropp riktigt ännu.



Jag är iallafall enormt stolt över honom och kan inget annat än att ge honom

en guldstjärna för detta!

Av Emelie - 4 januari 2016 10:18

Igår var de åter dags för Spindelben att röra på fläsket,

japp han är faktiskt lite fet om man kan säga så om ett fbl.


Longerade honom igår, men hade inte honom inspänd för att igår

jobbade vi med galoppen och kunna bibehålla den på volten.

Han fick jobba lilla gossen men han kämpade på tappert.


Fick springa lite lös i ridhuset efteråt, men de är sån enorm skillnad på honom

märks att han har lite kilo extra att bära runt på som han inte är van vid,

inte så mkt bus och bock utan han springer mest runt lite harmlöst.


   


Syns ju om inget annat på sista bilden hur pass rund om magen han är,

men bättre de än tunn som en sticka som han var innan!


Idag tänkte jag se om jag kommer upp på hästryggen och kan rida honom lite,

är iallafall mitt mål för dagen!

Presentation


En skvatt galen -84 som har en förkärlek till fullbloden och mina vildingar till barn födda -08 och -11 är mitt ALLT.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Sök i bloggen

Hästar

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Januari 2016 >>>

Senaste inläggen

Länkar

GÄSTBOK

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards