fullblodenicentrum

Alla inlägg den 27 juli 2015

Av Emelie - 27 juli 2015 13:47

Jag har spanat på de tränsen ett tag nu,

även om priserna svider lite i plånboken.


Tyvärr finns inte färgen Chestnut i deras sortiment längre och jag har sökt

efter begagnat i den färgen men väldigt sällsynt tyvärr och särskilt när man

 säker en specifik modell.


Men så gjorde jag en chansning och hörde av mig till kundtjänst på Ps of Sweden

och frågade om de hade ngr träns kvar och de hade de faktiskt, i två modeller

den ena Jump Off som fanns i Cob och modellen Flat Out som fanns i både Full och Cob.


Jump off är ju snyggt lite annonrlunda design medans flat out är väldigt stilrent och

Hööks tränsmodell Hunter är ju en billigare variant av Ps Flat Out.


Jag länkar till de två modellerna som jag nämnt ovan.


Jump Off Revolution

http://www.psofsweden.se/sv/for-hasten/trans/trans-jump-off-revolution.html


Flat Out Revolution

http://www.psofsweden.se/sv/for-hasten/trans/flat-out-revolution.html


Jag valde att beställa den senare modellen Flat Out Revolution i stl F och i färgen Chestnut (ljusbrun)


Ska bli mkt spännande att få hem och prova på fuxafräs   


Jag söker ju ff de andra tränset i stl Full och i färgen Chestnut

de heter High Jump Revolution


http://www.psofsweden.se/sv/for-hasten/trans/high-jump-revolution.html


Så vet ni ngn som säljer detta träns i rätt färg och stl så för guds skull hojta till och de HÖGT   

Av Emelie - 27 juli 2015 13:35

Idag har jag fått motion så nu slipper jag motionerna resten av livet.


Att försöka hålla jämnt tempo ute i skogen med Bellan på Sammi en hel runda

ja fy bubblan, särskilt som man inte varit direkt alert på sistone, kommer nog sätta sina spår imorgon.


Att benen känns som spagetti vad för de när dottern ler så leendet nästintill går runt huvudet

och ponnyn frustar nöjt, nä då kan man liksom bita ihop och var glad själv.


   


Vi hade iaf tur med vädret för de var uppehåll hela rundan runt   

Av Emelie - 27 juli 2015 09:26

Igår lastades Sammi och Stjärnan för att köras bort

till ridhuset. Kan ju tyckas dumt att köra den korta biten men de är bara nyttigt de åker lite

transport ibland och särskilt Stjärnan som inte åkt så mkt innan.


Väl framme tog vi oss en sväng på utebanan för att låta Stjärnan kolla läget, gick runt lite bland

hindrena och sen fick hon trava bredvid i grimskaftet och med lite draghjälp av Sammi och Bellan,

sprang vi över ett litet kryss ngr gånger som uppvärmning.


   


Sen gick vi in i ridhuset och släppte de två busarna, fast de blev inte så mkt bus


         


Sen åkte ett enkelt litet hinder upp som Stjärnan fick skutta över ngr gånger,

hon varken tittar eller tokladdar utan bara tja okey ett litet "hinder" nä men då får jag väl skutta över.


Tycker dock på de lilla jag såg att hon anv sin rygg väl och att hon precis som Candy gör de väldigt lätt och

okomplicerat så i framtiden kan hon nog säkert bli ngt inom hopp och/eller fälttävlan.


Bjuder på en liten ihopsatt film från gårdagen.



Jättenöjd med min lilla skitåring, första gången hon besökte utebanan och ridhuset,

och första gången hon fick hoppa över ett par bommar och ett litet hinder.


Nu ska hon få smälta detta och sen tar vi nya tag igen.

Presentation


En skvatt galen -84 som har en förkärlek till fullbloden och mina vildingar till barn födda -08 och -11 är mitt ALLT.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Sök i bloggen

Hästar

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15
16
17
18 19
20 21 22 23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Juli 2015 >>>

Senaste inläggen

Länkar

GÄSTBOK

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards