fullblodenicentrum

Alla inlägg den 7 juli 2015

Av Emelie - 7 juli 2015 18:14

Ja idag var de dagen D, Golden skulle gå igenom en veterinärbesiktning.

Kollade till hästarna ganska sent igårkväll och då var allt som vanligt


Kommer till stallet ca 10 minuter innan distriktarn skulle dyka upp, vad möter mig tror NI?


Jodå, en häst som kommer o möter mig med en tappad sko höger bak och när jag går ut

med honom markerar han även på höger fram, tar upp hoven och han är skitöm i sulan

Wiiieeehhhaaaaa!


Exakt de jag önskade IDAG av alla dagar, hästen har varit felfri i 4 veckor ute som inne

men INATT vetifasen vad han pysslat med i hagen.


Jaja hovis kom ganska snabbt, eller rättare sagt så snabbt hon kunde, och satte dit bakkon igen,

och fram kan vi lokalisera till ömhet i sulan framme vid tån, hon skrapade lite men syns inget på "ytan" så

han får nu stå och gosa med ett våtvarmsomslag och blir de inte bättre om 2 dgr så får vi karva lite i hoven

o checka läget. Ingen svullnad i benet för övrigt, inga sår och när vet var ute hade han ngt förhöjd puls i höger jämfört med vänster men när hovis 5 timmar senare kollade hade han inte de.


Lite missnöjd Golden som fick åka in på box,

och en ännu mer missnöjd fuxafräs som åkte ut i hagen som

sällskap till Stjärnan.


UNDERBARA O ÄLSKADE         



Av Emelie - 7 juli 2015 07:58

Igår var jag och hälsade på Klockan o Chilli för första gången på 3 veckor

och jisses vilka knasbollar till hästar.


Klockan hon välkomnade mig med att gnägga och Chilli han for iväg i full fart

för han blev skiträdd när Klockan gnäggade till då ja kom traskandes genom hagen.


 


Nästan så man önskar man hade dem hemma så man kunde fölmysa varje dag

för jisses vad gosigt de är, mjukt litet och så underbart!


Klockan lika lugn och tålmodig som vanligt, så otroligt tacksamt och anledningen till att

jag asade mig ut till dem var från början att Klockan skulle ul:as och får gratulera ägarna NIna och Rickard till

dräktigt sto.


Kan ni tänka ER, vilken märr tar sig på första försöket 3 år i rad, snacka om ett mkt gott avelssto.

Nästan så man funderar på om man inte skulle köpa tillbaka henne nästa år   


Tyvärr glömde jag kameran hemma, så attans typiskt så lite urkassa bilde rfrån mobilen,

jag tyckte de var roligare att klappa o mysa med pållarna än att ta bilder.


       


Denna kille tror jag mkt på faktiskt, hoppas verkligen jag får rätt!


Hans pappa Red Hot Chilli 1285, nollade sitt första kval i Falsterbo igår och vi hoppas framgångarna

försätter idag då han ska ut i ett andra kval   

Presentation


En skvatt galen -84 som har en förkärlek till fullbloden och mina vildingar till barn födda -08 och -11 är mitt ALLT.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Sök i bloggen

Hästar

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15
16
17
18 19
20 21 22 23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Juli 2015 >>>

Senaste inläggen

Länkar

GÄSTBOK

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards