fullblodenicentrum

Alla inlägg den 4 juli 2015

Av Emelie - 4 juli 2015 08:10

Igår var de åter dags för gips och bandagebyte på Spindelben,

gått 2 veckor sen sist och gipset har hållt frånsett att han gjort hål precis i tån

men där sitter ju inte skadan så de var ju inget att jaga upp sig för.


Vet inte ska vi börja med de positiva eller de negativa???


Äh Spindelben var superduktig, gick att lasta både dit och hem, utan problem

stod lugnt i släpen fram och tillbaka UTAN lugnande.

Såklart fick han mkt beröm och mkt godis för att han var så duktig!


Hoven såg bra ut, han har tydligen riktigt bra läkekött den hästen, för de hade

redan bildats en hornhinna så Niklas som han heter på Kungsborgs Gårds Smedja,

kunde bara konstatera att de behövdes inget mer gips

och att han skulle ha fortsatt boxvila ngr veckor så att hoven kan växa till sig

ytterligen så kanske man om 6 veckor kunde sätta på honom en sko!


Helt otroligt och såklart mkt positivt. Så hemma har jag nu ett stycke väldigt pigg häst

som står utan bandage men har fortsatt boxvila för att låta hoven vila och växa.

Blir att införskaffa ännu fler slicktstenar med smak av lakrits och hänga in lite grenar till honom.




   


Negativa igår var väl att han innan vi kom in och skulle plocka av hans gips,

tyckte att han skulle jämna ut oddsen lite och bestämde sig efter att ha balanserat

på två ben och lite stela osmidiga matte som inte kom undan, för att placera sin nyskodda framhov mitt på min fot.


Trodde där en sekund att nu jäklar åkte foten, såg inte så farligt ut med skon på först

värre var de när jag efter att ha kört hem, lastat av hästen och kommit hem innanför dörren och

var så dum så jag tog av mig skon, då trodde jag foten skulle pulsera sönder.


   


Men men ny dag idag och eftersom jag kan röra tårna så är de ju inget allvarligt så

bara bita ihop och se till att röra på sig så man kan få ner svullnaden.


Ser ut som att vi får ännu en solig dag

Presentation


En skvatt galen -84 som har en förkärlek till fullbloden och mina vildingar till barn födda -08 och -11 är mitt ALLT.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Sök i bloggen

Hästar

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15
16
17
18 19
20 21 22 23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Juli 2015 >>>

Senaste inläggen

Länkar

GÄSTBOK

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards