fullblodenicentrum

Alla inlägg den 13 juli 2015

Av Emelie - 13 juli 2015 19:34

Jag och Golden tog oss en tur bort till utebanan och

jobbade lite på volten både den stora och lite mindre idag

mest i traven på lilla, inte snällt mot honom ännu i galoppen där han behöver utrymme ff.


Idag fick han prova ett träns med remontgrimma istället för ett vanligt aachen

och de kändes som att han blev mkt mer nöjd, låg mer still och sög lite bättre i bettet.


Som avslutningen kunde jag inte låta bli att hoppa de där lilla krysset ngr

gånger, och även om de bara är tredje gången så var han helt med på noterna denna

gången och jag behövde inte alls bredda med händerna som jag fått göra de andra två ggr.


 


Man blir ju sjukt sugen att testa honom en träning men han är inte där ännu,

och de är inte min fot heller.


Tänkte visa hur tjusig han blev i gult, MEN Golden ville inte riktigt posera

vem vet kanske bättre en annan gång ??!!?


 


Imorgon (om jag inte sover bort hela dagen) ska vi ta oss en tur i skogen!




Av Emelie - 13 juli 2015 15:04

Idag så fick Bellan efter att ha varit uppe ex antal ggr under natten och frågat om

de inte var morgon snart..............


ÄNTLIGEN pyssla om Sammi på egen hand och även prova rida henne för första gången.


De gick jättebra, över förväntan faktiskt även om jag håller masken inför dottern,

lilla Sammi har stått nu ganska länge och är i sig en väldigt pigg ponny men hon skötte sig

och även om hon var lite otålig emellanåt så tummen upp.

Jag har en dotter som är eld och lågor över denna lilla ponny.


Hon blev lite friserad idag, får ta lite och lite varje dag, allt är ju nytt

för henne så vi tar de lite lugnt.


       


Måste fixa så hovis kan komma o sätta på henne ljuks så Bellan kan följa med mig ut i skogen,

tänkte ha henne som handhäst första gången då jag inte riktigt vet HUR pass pigg hon blir

även om dottern är härdad så vill jag ju att allt ska bli så bra som möjligt.



Av Emelie - 13 juli 2015 09:59

När man har många hästar, och särksilt hästar som

passerar och mkt unghästar framförallt,

går de åt ganska mkt saker emellanåt och då är ju LOPPIS helt perfekt.

Gäller att man inte är kräsen men min plånbok föredrar billig framför märke helt klart!


Detta fyndade jag för 200 kr, japp allt för 200 kr samt fick jag med 6 ponny schakrak som

inte är med på bild, detta om något måste väl få räknas som fynd   


 

5 schabrak

2 set med lindor matchande två av schabraken

2 hönät

15 grimmor i blandade stl P, C och Full

Set med läderbenskydd från Kentaur med fårskinnsludd

Ridskor från crw i princip som nya

3 grimskaft


Nä dags ta tag i denna dagen, mkt att stå i idag!



Presentation


En skvatt galen -84 som har en förkärlek till fullbloden och mina vildingar till barn födda -08 och -11 är mitt ALLT.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Sök i bloggen

Hästar

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15
16
17
18 19
20 21 22 23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Juli 2015 >>>

Senaste inläggen

Länkar

GÄSTBOK

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards