fullblodenicentrum

Alla inlägg den 11 juli 2015

Av Emelie - 11 juli 2015 18:18

Ja då var de dags igen   


Ngn som kan öppna upp sitt hem för en senskada häst,

finns idagsläget två (2st) 3 åriga valackar fbl såklart

som söker nya hem pga senskada


En mindre brun val ca 160 i mkh, inte halt och syns inget direkt på benet

kommer kräva lite vila innan han sätts igång igen, eventuellt

kan han sättas igång framåt hösten


Svettfux ca 165, har svullnad på senan, går lindad kräver lite längre vila

men inte halt i dagsläget.


Båda finns på Jägersro, jag har själv INTE sett hästarna

utan de som jag skrivit ovan är vad jag fått till mig via telefon!


Såklart önskvärt om man har fbl vana sen tidigare och lite erfarenhet kring senskador sen tidigare

är aldrig fel MEN jag bistår gärna med hjälp och svara gärna på frågor

gällande vila och rehabilitering av en senskadad häst.


Så finns de ngn där ute med plats INTE BARA NU I SOMMAR, utan vet att man har

stallplats och ekonomi att hålla en häst även i höst/vinter och vill ge en ung häst en chans

att få börja som och så småningom eventuellt få en framtid som ridhäst istället

HÖR AV ER!


Jag hänvisar ER vänligast till min mail


krabbleboda.rallyteam@hotmail.com


  



Av Emelie - 11 juli 2015 16:06

Ja vad säger man,förmodligen att jag är helt

GALEN, men nä klart som fasen ska väl han den där otursfågeln få ut o

rasta sig lite, jodå bara de att han för tillfället är lite väl levnadsglad där i andra änden av

grimskaftet och tja jag vill ju inte att andra foten oxå ska få stryk

så jag tog helt sonika och la ett tjock lager med bomull om hoven och på med

vetrap, såklart med vetskapen om att detta skulle åka all världens väg efter ngr minuter

(vilket de oxå gjorde) men att de skulle ta de värsta buset och skydda hoven lite

när han busade loss och sen släppte jag han i hagen ihop med Golden.

Jag blundade och tittade om vart annat men väldans lugnt jämfört med vad jag

målat upp så en lättnadens suck!


        

 


O sandhålan miste ngr korn då både Golden och Spindelben gjorde sitt bästa för att

göra en ordenlig peeling idag, jag tycker de lyckades helt förträffligt!


     


Tanken från början idag var egentligen att rida Golden igen, MEN efter en ganska sömnlös

natt och en fot som värker och en påminnelse om den där j***a ridförbudet,

så får jag hålla mig till marken idag.


Dock plockat ihop tömkörningsprylarna så kanske att jag gör ett försök idag

eller så får de helt enkelt vänta tills imorgon.


Den som misströstade mest var nog faktiskt Candy,

för den knasbollen blev instängd i hagen längst ner ihop med

Stjärnan, som för övrigt inte alls brydde sig om att de kom två hästar till i hagen intill, 

men Candy hon ville bara till grinden och in i boxen, stod o gnäggade efter mig när jag gick.

Vad ska man säga, de är knepiga de där fuxastona !!


 


 

 

 


Måste ju bara få berätta lite, mer info och bilder kommer imorgon,

MEN


imorgon kommer ännu en till flocken, och näää de är ingen häst

de är en PONNY till dottern, ÄNTLIGEN säger jag bara!

Av Emelie - 11 juli 2015 09:28

Satt precis o kollade på filmen där Golden får hoppa

för andra gången och med två hinder i rad för första gången.


Han förstår ju inte alls vad de handlar om men jag kunde ändå inte låta bli att studera hans

"hoppteknik" och där finns nog lite att plocka ut av honom längre fram.


 


Nu hoppar han inte med ngn rygg, både för de är lågt hinder och för att jag

bara sitter och "åker" med och inte påverkar honom alls. Men tycker han ändå har

en trevlig uppsyn och en bra inställning och frambenen de hänger ju absolut inte

så han kan nog bli en fungerande hopphäst framöver med tid och jobb och

en stor portion TÅLAMOD   


Har en fundering på att låta löshoppa honom för att

få honom på egen hand komma på vad de hela handlar om de här med hinder och

samtidigt få se om hur han tar sig an den uppgiften och såklart se lite hur han hoppar.




Presentation


En skvatt galen -84 som har en förkärlek till fullbloden och mina vildingar till barn födda -08 och -11 är mitt ALLT.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Sök i bloggen

Hästar

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15
16
17
18 19
20 21 22 23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Juli 2015 >>>

Senaste inläggen

Länkar

GÄSTBOK

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards