fullblodenicentrum

Alla inlägg den 10 juli 2015

Av Emelie - 10 juli 2015 12:56

Idag slog jag på stort och drog på mig både ridbyxor och stövlar

men de var med nöd o näpe jag fick dem på mig trots att de var de stövlarna som är

lite förstora för mig, men ALLT går med lite jävlarannama!


Tanken var egenligen skogen idag oxå men vad fasen har jag gjort mig besväret med

att trycka ner foten i en stövel då ska de minsann ridas lite ordentligt oxå så

de blev att jag red bort till utebanan istället idag.


Golden var lite mer "vaken" idag och kom igång lite snabbare

och upplevde honom inte så stel som igår.


Tycker han jobbade på riktigt bra idag, galoppen satt nästan alla ggr idag

både från trav och skritt.


Tyckte han de mesta i skritten nu faktiskt håller formen ganska bra, i traven är de ff väldigt

varierande men hjälper jag honom bara väldigt mkt så orkar han faktiskt över förväntan,

i galoppen däremot har vi mkt kvar att jobba med även om han nu inte galopperar med nosen i de blå

(som jag för övrigt hatar då man har noll inverkan på dem)


Överlag skitnöjd över dagens pass och så underbart vara tillbaka i sadeln

jag är inte gjord för att inte få rida helt enkelt!   


 

Presentation


En skvatt galen -84 som har en förkärlek till fullbloden och mina vildingar till barn födda -08 och -11 är mitt ALLT.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Sök i bloggen

Hästar

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15
16
17
18 19
20 21 22 23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Juli 2015 >>>

Senaste inläggen

Länkar

GÄSTBOK

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards