fullblodenicentrum

Alla inlägg den 1 juli 2015

Av Emelie - 1 juli 2015 15:06

Besöket av hovis imorse var de snabbaste på bra länge,

vi som inte brukar vara färdiga förrän vid middagstid var avklarade

väldigt fort, men så var de ju inte så många hästar som skulle skos runt om heller.


Stjärnan skötte sig exemplariskt och jag passade på att hänga på henne med full vikt

för första gången på evigheter och de gick bra, tyckte visserligen inte om vikten när hon rörde sig men

vad kan jag förvänta mig liksom, jag är ju ingen fjäder direkt.


Hon gjorde inget men öronen de långa åkte rätt ut på var sida så hon var sådär härligt åsnelik

ni vet vad jag menar, oslagbart vacker........... eller nåt.


Fuxafräs som dragit av sig framskorna tyckte de var attans så skönt att få på sig nya skor igen

och nu hoppas vi hon fick på sig ena riktigt räserpjuks, fast de återstår ff lite sommarvila för henne

innan de är dags att anta skogen och mjukstarta inför kommande höstsäsong.


Spindelben blev helt lyrisk över att få gå UT ur stallet och blåste upp sig och blev 3 meter hög

knasbollen. Men han har oxå fått nya skor, tja på de två fram. Ena bak verkades bara lätt då jag

räknar med att de kommer behövas gips minst en månad till framöver och med de boxvila.

Passade på att spana in gipset och de är tur vi ska iväg på fredag och byta för han har börjat

luckra upp bandaget i tån, så ngr 3 veckor lär de ju inte hålla så bara inse att plånboken får öppnas ännu

lite oftare men vad gör man inte för de vackra fyrbenta vännerna ??


Jäkla tur för honom att han är så jäkla söt som han är hästen   

Presentation


En skvatt galen -84 som har en förkärlek till fullbloden och mina vildingar till barn födda -08 och -11 är mitt ALLT.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Sök i bloggen

Hästar

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15
16
17
18 19
20 21 22 23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Juli 2015 >>>

Senaste inläggen

Länkar

GÄSTBOK

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards