fullblodenicentrum

Direktlänk till inlägg 8 november 2014

Lika bra chocka rejält o allt på en gång

Av Emelie - 8 november 2014 21:41

 Lilla Thea har ju fått nya svål (skor alltså) runtom och idag

var första turen på bra länge, eg på tok för länge sedan.


O jag tänkte de var lika bra chocka henne rejält och allt på en gång

så har vi de avklarat, bra tänkt där va !!?? Jaså inte de..........

JODÅ................!


Hon är ff mkt otålig uppbunden i stallgången men ändå betydligt lugnare

och nu flyttar hon sig när hon känner trycket från en, innan satt man som en flueskit på väggen

(bokstavligt talat faktiskt)


Hoppade upp och skrittade hela vägen till ridhuse, japp mitt på den ganska vältrafikerade

vägen som går genom byn och snabbt kör de oxå, förbi alla läskiga skyltar och brunnslock

och alla svarta mörka fläckar på asfalten (från regnet som inte torkat upp)

ja ni kan ju tänka er alla farliga läskiga saker som skulle hoppa upp och bita henne

eller ännu värre, jaga henne i haserna...................   


Men vi tog oss fram, visserligen var hon väl inte direkt den mest avslappnade häst men

hon flög ju inte i luften, men spänd som en fiolsträng.


Utebanan ja den va dööööö läskig den oxå må ni tro, för där fanns ju massa hinderstöd och

bommar och VATTENPÖLAR, ja ni förstår vattnet kan ju stiga upp och kasta sig på henne om

hon skulle gå för nära, bommen fick jag henne dock att gå över med lättsamhet vilket jag inte

alls trodde särskilt inte då jag valde den polkagrisrandiga, ha ha ha


 


Vi tog ngr varv i trav på utebanan innan vi vände av hemåt igen, och vägen hem

gick i ett betydligt lugnare och mer avslappnat tempo, dock verkar hon faktiskt inte

bry sig så mkt om trafiken och de är ju positivt, dock träffade vi inte på buss och eller lastbil

(tur de kanske)


Trött flicka väl hemma i stallet igen, och väldigt behaglig att ha i stallgången och i hagen, ställde hon sig med

Klockan och Stjärnan och slumrade till nästan direkt. Inatt kommer hon nog ha mkt att fundera på

lilla Thea tills imorgon då vi tar nya tag och gör om dagens händelse igen!


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emelie - 18 februari 2017 13:38

Idag var jag så ÄNTLIGEN uppe på Hillens rygg igen.   De är 1 år och 9 månader sedan sist jag satt på honom, men han är densamma Ferrari som innan frånsett en diagnos av KS med pålagringar.   Satt upp på honom i paddocken men red rätt sn...

Av Emelie - 7 februari 2017 19:05

Vinterlandskapet är tillbaka till min förtret, bara bita ihop o härda ut,snart Snart SNART kommer våren (förhoppningsvis)   Hillen o Bella var ute på promenad i snön, tror båda hästarna uppskattade de och jag fick min dagliga motion avklarad ...

Av Emelie - 5 februari 2017 19:33

Äntligen är denna guldklimp åter hemma efter två år i annan ägo.         Är ställd på lösdrift med tanken om att han ska röra sig mkt o ha fri tillgång på grovfoder.   Iklädd pyjamas för att inte frysa men tror han kommer klara detta br...

Av Emelie - 26 januari 2017 01:30

Tid och motivation har varit en STOR bristande faktor blandat med ett extremt tungt år (2016) med många tunga beslut och många nederlag på alla plan.   Mitt bloggande har uteblivit iom detta. Skriver här igen då jag ser att ngr är inne o kol...

Av Emelie - 12 juni 2016 12:40

Divan fick två dagars ledig istället för en dag, men hon klagade absolut inte, och samtidigt en bra test för att se om vi var tillbaka på ruta ett igen, eller om de gick att plocka upp ridningen där vi avslutade.   Som ni ser på filmen så beh...

Presentation


En skvatt galen -84 som har en förkärlek till fullbloden och mina vildingar till barn födda -08 och -11 är mitt ALLT.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Sök i bloggen

Hästar

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13
14 15 16
17 18 19 20
21
22 23
24
25
26
27
28 29
30
<<< November 2014 >>>

Senaste inläggen

Länkar

GÄSTBOK

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards