fullblodenicentrum

Alla inlägg den 23 november 2014

Av Emelie - 23 november 2014 12:33

 En person delade denna på fb, jag tycker själv den är väldigt

intressant att studera, alla tycker vi olika, vi ser på hästar på

olika sätt, och då just deras hull.


Titt som tätt duggar de mängder med kommentarer som oftast är av

negativ betoning om andra personers hästar och dess hull.

Jag själv har ju fått mängder av påhopp om Eskimos hull.....................

inte för att jag brydde mig nämnvärt, men många gånger sårar dessa negativa kommentarer

om ens hästs hull JÄTTEMKT även om man själv inte vill erkänna de, vi älskar ju våra

fyrbenta vänner och skulle göra ALLT för dem (finns tråkigt nog undantag men de är få som tur är!)


 Denna mallen gör att många

negativa kommentarer kan bortses just för att vi alla ser olika på hull på hästen,

nu är ju inte denna mallen fullständig på ngt sätt men en ganska bra riktlinje

dock är de ju lite skillnad på unghästar som växer men annars tummen upp!



Jag tycker de är jättebra föra dialog och jämföra åsikter och ventilera åsikter


MEN


man kan göra de på vuxen nivå, utan påhopp och otrevlig attityd och med en

dos av ödmjukhet, alla läser/tolkar vi de skrivna orden på olika sätt.

Man menar kanske väl men så blir de fel pga tolkningsfrågan !?!?



Av Emelie - 23 november 2014 09:04

 Igår efter att jag hoppat candy fick lillmatte Bellan ta vid

och trava o skritta av henne, lite fastnade på bild.


Tyvärr har hon lite långa läder så lite svårt för henne rida lätt o hitta balansen,

men de är ju MITT fel.


Så duktiga båda två, lika stolt över dem båda   


Presentation


En skvatt galen -84 som har en förkärlek till fullbloden och mina vildingar till barn födda -08 och -11 är mitt ALLT.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Sök i bloggen

Hästar

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13
14 15 16
17 18 19 20
21
22 23
24
25
26
27
28 29
30
<<< November 2014 >>>

Senaste inläggen

Länkar

GÄSTBOK

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards