fullblodenicentrum

Alla inlägg den 10 november 2014

Av Emelie - 10 november 2014 18:08

 Hillen blev lastad och transporterad till vet så nu är han vaccinerad och fix färdig

(nja okey då fattas ju endel trim innan han kan äntra tävlingsbanorna än)


Candy fick sig sin ridtur i skogen och idag slapp jag hoppa av vid korna, hon traskade snällt förbi

mkt duktig liten pålla, så stolt över henne!


Alla hästarna är avmaskade idag, känns skönt att ha de gjort för jag kan tänka mig

att både Klockan, Stjärnan och lilla Candy har lite faktiskt, men jag har haft fel förr.


Eskimos lilla sjukhage är nerplockad så nu är Candy överflyttad till Hillen

och båda går nu ihop, de har ju gjort de innan så jag var inte så bekymrad.

De mesta av allt spill från gammalt hö är undanplockat i hagarna, däcken är flyttade till torra

platser så de slipper stå i geggan och äta (de värsta jag vet faktiskt)


I andra stallet har jag för hand kört 1,5 månads skit från 4 hästar, med skottkärra till en gödselcontainer

som äntligen behagade dyka upp innan helgen, kände mig J*kligt nöjd när boxen

väl blev tömd, de tog sin lilla stund.

(en box har fått agera provisorisk gödselstack tyvärr då stallet ligger precis

när man kommer in i byn vill man inte slänga de mitt ute på asfaltsplanen)


Så nu doftar stallet HÄRLIGT med häst, hösilage, mat spån,

och tja lite skit okey men de doftar LJUVLIGT igen!


Hunnit smörja över alla läderprylar man har, och plockat undan lite saker från

Eskimo som hans träns, grimma och hans orangea prylar (som aldrig hann bli använda)


Känner mig överlag mkt nöjd med allt jag hunnit med.


Sägs att man ska resa sig ännu starkare från nederlag och förlust, tro mig jag försöker!


 

Presentation


En skvatt galen -84 som har en förkärlek till fullbloden och mina vildingar till barn födda -08 och -11 är mitt ALLT.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Sök i bloggen

Hästar

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13
14 15 16
17 18 19 20
21
22 23
24
25
26
27
28 29
30
<<< November 2014 >>>

Senaste inläggen

Länkar

GÄSTBOK

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards