fullblodenicentrum

Alla inlägg den 20 november 2014

Av Emelie - 20 november 2014 22:20

 Igår blev de den långa rundan i skogen för Candy där hon faktiskt

fick sträcka ut i en härlig galopp (vår lilla galoppsträcka i skogen)


Tror hon tyckte de var skoj den lilla fuxan, pigg glad liten tjej

och mkt nöjd med henne, tyvärr har hon satt en tät björnliknande vinterpäls

så hon bli svettig på halsen rätt snabbt, får se om de kanske blir till att klippa henne på halsen.


Hillen var oxå tänkt att ta samma tur i skogen MEN

de blev långt ifrån min planering, nja jag ska inte gå närmre in på vad som eg hände,

men han tog bettet och drog i 3 km.

JAG erkänner, jag var riktigt kokt,

jag kan hantera att en häst tar bettet o drar men den ska F*N

i mig lyssna när jag ber den stanna.


Idag blev de ridhuset för både Candy och Hillen, Candy reds mkt på en åtta idag

för att mjuka upp sig lite, väldigt smidig liten dam och faktiskt väldigt följsam.

Provade korta och länga henne lite i galoppen (som de har lättast för)

och hon lyssnar ju bra den lilla även om hon inte riktigt orkar bära sig.


Hmm projekt Hillen;

Så mjuk avslappnad och följsam som Hillen var idag har han nog aldrig varit förr, jag som

trodde han skulle vara "lite" stel och med lite träningsvärk i kroppen var tvärtemot.

Torra fina ben, inte öm på kroppen vid punkttryck

och så otroligt mjukt som han låg i handen på mig när jag red,

så börjar jag nästan tro att han behöver gå ett snabbjobb i veckan,

för att den övriga ridningen ska funka optimalt (tro mig väldigt ologiskt)

för så som han var idag så befann jag mig på små moln, jämfört med igår då jag satt på ett

djävulsmonster och undrade vad i h****te jag sysslade med.

Idag körde jag mkt lydnadsövningar med honom, mkt galoppfattningar från halt,

ökningar på långsidan för att samla upp på kortsidan, mkt övergångar och tro mig

han gick som en klocka, näää denna hästen han gör så jag får huvudbry...........

kommer nog aldrig bli riktigt klok på hur han fungerar på när/varför de ibland klickar så fel.


Man kan ju tyvärr inte fuska inom ridningen de är bara träna, träna och åter träna

som gäller och konsekvent träning!


Hästarna mina är verkligen älskade men ibland ibland så är de faktiskt oxå ruskigt billiga!

Presentation


En skvatt galen -84 som har en förkärlek till fullbloden och mina vildingar till barn födda -08 och -11 är mitt ALLT.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Sök i bloggen

Hästar

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13
14 15 16
17 18 19 20
21
22 23
24
25
26
27
28 29
30
<<< November 2014 >>>

Senaste inläggen

Länkar

GÄSTBOK

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards