fullblodenicentrum

Alla inlägg den 22 november 2014

Av Emelie - 22 november 2014 21:43

 Ja idag var nog tanken från början att Candy skulle vila,

ni vet med barnen med är de inte lätt o planera

för i slutändan blir de ändå inte som man tänkt sig.


Idag blev de lite hoppning för Candy istället, hon är helt fantastisk den lilla

vilket mod, självförtroende och vilken känsla hon ger en, de ger verkligen mersmak

minst sagt och dagar som idag önskar man att man var lite kortare i rocken så att säga


Började med ett litet kryss med en galoppbom framför, men hon är väldigt säker i sin

taxering på hinder så jag gick rätt snabbt över att hoppa en oxer istället första gången red

jag an hindret i trav andra gången föll hon själv i galopp precis innan och

de övriga hoppen gjorde jag med anridning i galopp, de bästa är att Bellan,

hon var snäll och gjorde ett tappert försök att filma mamma och Candy


Håll tillgodo och ber så mkt om ursäkt för den urusla ridningen från min sida!


Av Emelie - 22 november 2014 09:46

 Ja gårdagen de försvann i ett nafs kändes de som,

jobbat mina två nätter så nu är jag ledig över helgen och de känns

kanon för de betyder jag har mina små vildingar (barnen alltså)   


Hade den första provridnigen på lilla Candy igår, och

snäll och rar som hon är den lilla skötte hon sig exemplariskt

förutom en liten glädjebock i första galoppfattningen

(men de kan man ju inte klandra henne för)


Men de högg lite extra i hjärtat när man ser ngn annan provrida ens häst

och de bara skrek inom mig, VILL INTE SÄLJA................


tyvärr måste jag ju inse att jag kan inte behålla henne och göra henne rättvisa

hon är värd så mkt mer även om hon verkligen är speciell och har allt man nog kan

önska sig trots att hon är både fux och sto (hon vet dock inte om de själv brukar jag säga)


På schemat med Hillen var de lite hoppning i ridhuset, tanken med detta var att

nu jobba lite mer med att gå honom att gå lugnt inte rusa innan och definitivt inte rusa

på efter hindret utan stanna upp och lyssna på mina förhållningar.


Hopppade bara igår ett och samma hinder, ett rättuppstående, med galoppbom framför och

galoppbom bakom.


 


Jobbade mkt med att få honom hoppa rakt över och hålla en rakt linje, han vill gärna dra sig lite

utåt vänster. men tyckte de gick bättre och bättre, mkt hänger ju på mig som ryttare att rama in

honom ordentligt, dock har jag lite svårt med de när jag står i fälttsits och dessutom har en

häst som ligger på väldigt mkt, men tycker ändå han gjorde de bättre och bättre för varje hopp.


Hade honom i en väldigt fin och rytmisk galopp de flesta gånger, dock vill han gärna gasa på lite efter

men överlag VÄLDIGT mkt bättre än sist jag hoppade honom då han rusade hejdlöst efter varje

hinder, nu tog de ngr galoppsprång men han lyssnade iallafall. Två gånger drog han men

då fick han istället direkt ner i halt efter hindret innan han fick galoppera igång igen.


Tror han sov rätt gott inatt lilla HilleKillen, idag är de nya tag!


 



Presentation


En skvatt galen -84 som har en förkärlek till fullbloden och mina vildingar till barn födda -08 och -11 är mitt ALLT.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Sök i bloggen

Hästar

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13
14 15 16
17 18 19 20
21
22 23
24
25
26
27
28 29
30
<<< November 2014 >>>

Senaste inläggen

Länkar

GÄSTBOK

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards