fullblodenicentrum

Alla inlägg den 15 november 2014

Av Emelie - 15 november 2014 22:24

 för Thea då vi faktiskt tog oss en runda i ridhuset och

red lite där, inte mkt hon brydde sig dock tappar hon framåtbjudningen

väldigt mkt jämfört med om man rider henne ute i skogen

såklart................


     


Imorgon kommer hon få en vilodag sen kör vi så de ryker ingen på måndag med

en skogstur inplanerad.

Av Emelie - 15 november 2014 00:10

 Har vilat i tisdags och igår, i onsdags fick jag

bara ett infall när barnen ändå var sysselsatta i stallet att ändå lite

motionera henne, så hon blev faktiskt lite longerad, inte mkt men att hon iaf

fick upp lite flås den sockersöta lilla röda.


Idag var tanken eg skogen med henne men ett fint lätt regn som kröp ända in på kroppen

på en gjorde att vi tog oss under tak istället så de fick bli ridhuset tråkigt nog,

red henne inte så mkt eller så länge men i alla gångarter och mkt serpentiner för

jag tycker allt hon är lite väl "icke så böjbar" i hals/nacke tacksamt istället är

att hon faktiskt går ner mer och mer i lägre form.


Nä skogen med Candy ngr dagar på rad hade gjort susen för hennes kropp

och knopp även om hon har framåtbjudningen i sig så är ju så mkt roligare rida i skogen

o hon som är så totalt okomplicerad och traskar på med allt så känns de ju inte direkt

obekvämt heller, en häst man verkligen kan lita på!


 


Kan NI förstår varför denna häst med SÅ stort klokt hjärta inte faller köpare i smaken ???

Jag begriper de då rakt inte......................

Presentation


En skvatt galen -84 som har en förkärlek till fullbloden och mina vildingar till barn födda -08 och -11 är mitt ALLT.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Sök i bloggen

Hästar

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13
14 15 16
17 18 19 20
21
22 23
24
25
26
27
28 29
30
<<< November 2014 >>>

Senaste inläggen

Länkar

GÄSTBOK

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards