fullblodenicentrum

Direktlänk till inlägg 31 oktober 2013

För FÖRSTA gången minsann

Av Emelie - 31 oktober 2013 19:54

Ja Steelan slapp inte undan idag och vad är bättre än att chocka henne

rejält när hon ändå ska bråka om allt??!!


Sagt och gjord, så fick även hon idag för första gången hoppa lite 

småhinder. Såklart får man ju börja fint med denna dam så jag började med att leda henne

över alla bommar några gånger i skritt tills jag kände hon slappnade av och "polletten" trillat ner.


Började med bara små kavalett med Steelan för hon tycker ju allt nytt är 

bara läskigt och inget som hon vill göra men hon hoppade minsann och efter ett tag så

kunde jag höja sista hindret lite oxå ( bara som högst 90 cm )

och hon tog även sats själv tillslut utan att jag behövde mana på henne så jag tror nog

hon gillade att de hände ngt annat och som hon BARA hon fick göra utan ryttare på ryggen men

ändå under kontrollerade former.


Ingen strålande hoppteknik precis men med lite träning så kanske kanske där finns ngt

att hämta i form att lite hoppteknik på henne med, fördelen med henne är att hon är väldigt

rädd om benen även om ni ser på ena kortet (om ni kollar noga att hon river)


     


Lät henne avsluta med några småskutt på låg höjd som avslutning.

 
 
Ingen bild

sofiejonsson@ymail.com

11 november 2013 01:04

Hej, av en slump hamnade jag på din blogg och såg att det är du som har Stainless Steel. Jag red henne mycket när hon stog hos Katharina för några år sen och hon var en av mina favoriter faktiskt. det var iaf kul att se att hon har det bra! :)

Emelie

11 november 2013 21:37

Hej Sofie!

Kul att du hittade in och ja hon är vacker som en tavla men ack så knepig och speciell.
Är till salu o du eller ngn du vet är intr och är den rätt för henne. Jag är nog med vem och vart hon hamnar.

Kram Emelie

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emelie - 18 februari 2017 13:38

Idag var jag så ÄNTLIGEN uppe på Hillens rygg igen.   De är 1 år och 9 månader sedan sist jag satt på honom, men han är densamma Ferrari som innan frånsett en diagnos av KS med pålagringar.   Satt upp på honom i paddocken men red rätt sn...

Av Emelie - 7 februari 2017 19:05

Vinterlandskapet är tillbaka till min förtret, bara bita ihop o härda ut,snart Snart SNART kommer våren (förhoppningsvis)   Hillen o Bella var ute på promenad i snön, tror båda hästarna uppskattade de och jag fick min dagliga motion avklarad ...

Av Emelie - 5 februari 2017 19:33

Äntligen är denna guldklimp åter hemma efter två år i annan ägo.         Är ställd på lösdrift med tanken om att han ska röra sig mkt o ha fri tillgång på grovfoder.   Iklädd pyjamas för att inte frysa men tror han kommer klara detta br...

Av Emelie - 26 januari 2017 01:30

Tid och motivation har varit en STOR bristande faktor blandat med ett extremt tungt år (2016) med många tunga beslut och många nederlag på alla plan.   Mitt bloggande har uteblivit iom detta. Skriver här igen då jag ser att ngr är inne o kol...

Av Emelie - 12 juni 2016 12:40

Divan fick två dagars ledig istället för en dag, men hon klagade absolut inte, och samtidigt en bra test för att se om vi var tillbaka på ruta ett igen, eller om de gick att plocka upp ridningen där vi avslutade.   Som ni ser på filmen så beh...

Presentation


En skvatt galen -84 som har en förkärlek till fullbloden och mina vildingar till barn födda -08 och -11 är mitt ALLT.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Sök i bloggen

Hästar

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7 8 9
10
11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21
22 23 24
25
26 27
28
29 30 31
<<< Oktober 2013 >>>

Senaste inläggen

Länkar

GÄSTBOK

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards