fullblodenicentrum

Direktlänk till inlägg 29 oktober 2013

De jävla STORA BAKSLAGET

Av Emelie - 29 oktober 2013 11:48

Visst är de väl tråkigt att man får rätt i slutändan, jag har ju bara gått

och väntat på de stora rejäla bakslagt med Steelan. 


Men man blir lika ledsen, arg, uppgiven och förtvivlad när de väl kommer, FAST

man vetat att de ska komma frågan är bara när. VARFÖR ???!!!


Ingen bra dag idag tanken var från början att lasta Steelan och köra henne till ridhuset

för att filma henne i linan och riden i alla gångarter, tanken var att de kanske är lite lättare

att sälja henne då och till hjälp skulle mamma med, ja inga problem tänkte jag för sist

gick hon på släpen direkt här hemma och även hos vet efter ul på dygn 89.


Så fel så fel allt kan bli och gå................  


Började så fint som sist, vägrade gå in i stallet, börjar ju bra el hur?!

Fram med pisken japp sen gick hon in bara jag visade den.


Skulle lasta henne sen då, vi lastar alltid henne med handduk för ögonen för 

de går inte att lasta henne vanligt utan, men så fel. Började med som förr i tiden

slänga sig bakåt, i sidled resa sig och spark mot en (de värsta JAG vet) och så fortsätte de

till jag inte orkade hålla henne en gång och hon slet sig, ja ni kan ju tänka er en häst i sken från släp med

handduk för huvudet, jodå tror ni hon stannar för att hon inte ser ????


Då känner ni inte Steelan nä då springer på som en tok, sprang igenom trästaketet i paddocken,

sprang igenom tre eltrådar med pinnar och hinderbommar ivägen så ni kan ju tänka er hur spännande

de var innan jag väl fick fatt i en häst som hoppat ur skinnet p sig själv och var långt borta i de blå

gick inte att få kontakt med henne överhuvudtaget och ja hon ÄR farlig när hon blir sånhär för hon går genom

berg och bryr sig inte om isfall hon skadar sig som andra hästar gör hon blir helt blockad.


För att göra en tråkig förmiddag kort så efter 2,5 timme så får MAMMA iaf henne att gå in i släpen

även o hon nästan slänger sig ut igen.


Visst blir man så jäkla glad att man har häst då och all tid man lägger ner och 

säskilt när man ser resultatet av de hela. INGET WHAT SO EVER.


Lägg märke till att jag skrev mamma för jag hade ärligt kunnat bara stå och slå och slå och slå på

henne så jäkla arg och frustrerad var jag så jag kunde inte ta i hästen

(tur man har en inre spärr som hindrar en)


Stunder som dessa när man sitter och funderar på vad som hänt och varför

då finns liksom ingen glädje i hästägandet, någon som känner igen sig???

(annars är jag ute o reser helt klart!)


Låter ju hemskt när man skriver ner sina känslor och tankar såhär men jag tror

att om vi alla rannsakar oss själva så har vi nog alla ngn gång känns samma frustration 

som jag gjorde idag, samtidigt så får jag se de som så att de

förhoppningsvis väcker lite tankar och funderingar hos mig själv och att jag tar lärdom av detta.


  








 
 
cicci

cicci

29 oktober 2013 13:46

Ojj...
Jag hade fått panik gått ur skinnet på mig själv :/
Förstår dig ..
KramC

http://www.bonnaliv.wordpress.com

Emelie

29 oktober 2013 13:58

Besvikelsen på mig själv är värst! Efter 23 månader är vi på ruta ett igen.
Jag är bara helt knäckt, finner liksom inga ord som kan beskriva denna känslan.

 
Emma

Emma

29 oktober 2013 17:21

*Stor Kram*

http://www.stallvozz.se

Emelie

29 oktober 2013 19:47

Tack......!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emelie - 18 februari 2017 13:38

Idag var jag så ÄNTLIGEN uppe på Hillens rygg igen.   De är 1 år och 9 månader sedan sist jag satt på honom, men han är densamma Ferrari som innan frånsett en diagnos av KS med pålagringar.   Satt upp på honom i paddocken men red rätt sn...

Av Emelie - 7 februari 2017 19:05

Vinterlandskapet är tillbaka till min förtret, bara bita ihop o härda ut,snart Snart SNART kommer våren (förhoppningsvis)   Hillen o Bella var ute på promenad i snön, tror båda hästarna uppskattade de och jag fick min dagliga motion avklarad ...

Av Emelie - 5 februari 2017 19:33

Äntligen är denna guldklimp åter hemma efter två år i annan ägo.         Är ställd på lösdrift med tanken om att han ska röra sig mkt o ha fri tillgång på grovfoder.   Iklädd pyjamas för att inte frysa men tror han kommer klara detta br...

Av Emelie - 26 januari 2017 01:30

Tid och motivation har varit en STOR bristande faktor blandat med ett extremt tungt år (2016) med många tunga beslut och många nederlag på alla plan.   Mitt bloggande har uteblivit iom detta. Skriver här igen då jag ser att ngr är inne o kol...

Av Emelie - 12 juni 2016 12:40

Divan fick två dagars ledig istället för en dag, men hon klagade absolut inte, och samtidigt en bra test för att se om vi var tillbaka på ruta ett igen, eller om de gick att plocka upp ridningen där vi avslutade.   Som ni ser på filmen så beh...

Presentation


En skvatt galen -84 som har en förkärlek till fullbloden och mina vildingar till barn födda -08 och -11 är mitt ALLT.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Sök i bloggen

Hästar

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7 8 9
10
11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21
22 23 24
25
26 27
28
29 30 31
<<< Oktober 2013 >>>

Senaste inläggen

Länkar

GÄSTBOK

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards