fullblodenicentrum

Direktlänk till inlägg 27 oktober 2013

Mix av allt

Av Emelie - 27 oktober 2013 09:44

Igår hände här grejer här hemma, Leo och Wilma fick flytta hem,

båda såg vl inte förvånade ut när de landade här hemma men så fort de kom

ut i gräshagen så mumsades de på för fullt igen och såg ganska nöjda ut med flytten ändå.


Wilma blev under eftermiddagen lite trimmad, allt tjock päls rök all världens väg och efter 

klippningen fick hon sig en dusch för att all småhår inte skulle klia sen på med ett täcke,

och hon riktigt lutade sig mot klippmaskinen när jag klippte, så jag tror hon tyckte de var riktigt gott 

att bli av med all päls, och så skönt att hon inte tycker de är läskigt står helt still.


Red två hästar igår på samma dag, och idag känns de kan jag säga nu var de ju ett tag sedan

igen jag red två på samma dag och fick lite extra träning själv :-)


Klockan och jag tog en tur i skogen, märks att hon nu förstått vad JAG vill när jag ger henne

galoppskänkeln såååå duktig idag och nu kör jag lite mer på att hon ska förstå innebörden av flytta förskänklen

inte alltid så lätt de där att få hela kroppen med sig, stora flickan. Men jättenöjd med henne igår

på vår tur och jag kunde inte låta bli efteråt så jag provade tränset som allra snabbast o gud vad

läckert de blir på henne, särskilt om man knoppar henne oxå   


Steelan då ja de började ju bra................vägrade gå in i stallet, så här har hon gjort förr i tiden

men var nu väldigt länge sedan, hon går snällt med till dörren sen slänger hon sig bakåt, men jag är ju som alltid

förbered så jag har numera alltid ett spö innanför dörren och de räckte jag visade de för henne så traskade hon

snällt in i stallet, jäkla häst till att testa.................grrrrrrrrrrrrrrr!


Rd iv'äg på vår tänkta lilla tur men icke att hon ville samarbeta, bett fast i bettet och bestämde själv tempo

enligt henne full fart så vi kommer framåt.............så då bestämde jag mig för att nääää

minsann är inte hon schysst är inte matte schysst heller så de blev en tur på volten för henne och ja 

hon fick minsann kämpa, mkt protester men jag är så trött på detta nu så jag GER MIG FAN INTEEEEEEE!


Fick några varv där hon gick avslappnat och trevligt utan att bråka och med de avslutade vi och skrittade hem

så både nöjd och inte med denna damen men så kommer de nog alltid vara.

Så länge jag vinner våra fighter så är de en bra dag med henne!


Idag är de vila för pållarna för nu ska jag snart iväg,

alltid på språng!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emelie - 18 februari 2017 13:38

Idag var jag så ÄNTLIGEN uppe på Hillens rygg igen.   De är 1 år och 9 månader sedan sist jag satt på honom, men han är densamma Ferrari som innan frånsett en diagnos av KS med pålagringar.   Satt upp på honom i paddocken men red rätt sn...

Av Emelie - 7 februari 2017 19:05

Vinterlandskapet är tillbaka till min förtret, bara bita ihop o härda ut,snart Snart SNART kommer våren (förhoppningsvis)   Hillen o Bella var ute på promenad i snön, tror båda hästarna uppskattade de och jag fick min dagliga motion avklarad ...

Av Emelie - 5 februari 2017 19:33

Äntligen är denna guldklimp åter hemma efter två år i annan ägo.         Är ställd på lösdrift med tanken om att han ska röra sig mkt o ha fri tillgång på grovfoder.   Iklädd pyjamas för att inte frysa men tror han kommer klara detta br...

Av Emelie - 26 januari 2017 01:30

Tid och motivation har varit en STOR bristande faktor blandat med ett extremt tungt år (2016) med många tunga beslut och många nederlag på alla plan.   Mitt bloggande har uteblivit iom detta. Skriver här igen då jag ser att ngr är inne o kol...

Av Emelie - 12 juni 2016 12:40

Divan fick två dagars ledig istället för en dag, men hon klagade absolut inte, och samtidigt en bra test för att se om vi var tillbaka på ruta ett igen, eller om de gick att plocka upp ridningen där vi avslutade.   Som ni ser på filmen så beh...

Presentation


En skvatt galen -84 som har en förkärlek till fullbloden och mina vildingar till barn födda -08 och -11 är mitt ALLT.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Sök i bloggen

Hästar

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7 8 9
10
11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21
22 23 24
25
26 27
28
29 30 31
<<< Oktober 2013 >>>

Senaste inläggen

Länkar

GÄSTBOK

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards