fullblodenicentrum

Alla inlägg den 27 mars 2015

Av Emelie - 27 mars 2015 05:49

 Hillen och jag for i onsdags iväg och tränade hoppning,

fanns en plats så jag klippte den direkt, klart var ju på topp efter

träningen med Candy på tisdagskvällen.


Körde lite nyttig lydnadsövning över bommar och block, och de gick

faktiskt bra, dock harjag märkt eller rättare sagt han har kommit på att han kan

dra järnet med mig även om jag numera satt på martingal så nu har jag efter lite påtryckning

ruckat på mina egna principer, dock inte helt villigt.


Körde ett pass i ridhuset på Ferrarin igår och säger bara wow vilken skillnad på häst,

nu kan jag verkligen lägga på tryck med skänklarna och ändå hålla ihop honom UTAN att för den

delen hålla mkt eller hårt i tyglarna utan få den där mjuka kontakten med hans mun som jag hela tiden

söker efter men som inte alltid infinner sig.


Gick som en klocka hela passet och när han gör de är ridkänslan fenomenal!


 


Ska se om jag lyckas rigga mobilen för att filma lite kort, jag behöver själv se om

de ser lika bra ut som de faktiskt känns (ibland gör de ju faktiskt INTE de, konstigt nog!)


Idag ett nytt pass och vi jobbar vidare med att stärka den mer samlade galoppen och få

honom med mig hela tiden på de mindre volterna och såklart de eviga tjatandet om

tempoväxlinga roch övergångar i förbannelse.

Presentation


En skvatt galen -84 som har en förkärlek till fullbloden och mina vildingar till barn födda -08 och -11 är mitt ALLT.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Sök i bloggen

Hästar

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14 15
16 17 18 19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Senaste inläggen

Länkar

GÄSTBOK

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards