fullblodenicentrum

Alla inlägg den 17 mars 2015

Av Emelie - 17 mars 2015 22:07

Lilla Candy har idag blivit både lasttränad och riden.

Optimerade min tid i förmiddags med två flugor i en smäll på sätt o vis.


Lastade henne faktiskt själv, men anv mig av linan bak rumpan och de fungerade bra. Nu vet jag ju att lilla Candy har nerver och inte gillar transport el att åka själv men tycker de är bra börja smått och turen till ridskolan tar max 4 minuter så verkligen mjukstart.


Gick ett lika lugnt pass idag som igår och sköter sig alldeles förträffligt lilla skruttan. Imorgon taggar vi för hoppträning och de ska bli roligt vara på gång igen!


 

Hillen gjorde en kanonträning idag. Nu har jag iof tagit tag i att faktiskt sätta på honom en martingal eller rättare sagt jag har ingen vanlig enkel martingal så han fick på sig 5 punkts bygeln men oj vilken skillnad. 


Nu ändrade vi iof ridningen mot hindret istället för att som innan hela tiden hålla honom så lättade jag handen sista galoppsprånget vilket gör att han själv måste titta och fixa de hela själv och boy vad mkt bättre han hoppade, dock flyger han iväg efter hindret i en hiskelig fart men de gör absolut ingenting bara han lyssnar och de gör han även om de kan ta ngr galoppsteg innan jag har honom tillbaka igen. Stor skillnad på honom och idag var han ruskigt dyr lilla ferrarin :-)


   

Presentation


En skvatt galen -84 som har en förkärlek till fullbloden och mina vildingar till barn födda -08 och -11 är mitt ALLT.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Sök i bloggen

Hästar

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14 15
16 17 18 19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Senaste inläggen

Länkar

GÄSTBOK

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards