fullblodenicentrum

Alla inlägg den 12 mars 2015

Av Emelie - 12 mars 2015 15:56

 stråla bort min ridabstinens och de dåliga humöret jag får av ridabsinensen tyvärr.

Och de har bara gått 1,5 dag *SUCK*


Hillen gjorde ingen bra hoppträning i tisdags, vi gick mot slutet ganska tufft åt honom

för att få honom lyfta på hovarna över hindrena vilket han gjorde till slut,

han hoppade men var otroligt nonchalant och rev de mesta med frambenen vilket

är sjukt irriterande för jag VET att han kan om han bara lägger manken till.


Fann honom dagen efter med smäll tjockt bakben, jo men visst TACK för den typ!

Säkert har han under träningen känt av dem men han var inte varm, inte svullen eller halt

eller ngt annat som skulle visat mig att ngt var fel, men nu står han i hage lindad runt om och

med BoT hasskydd så förhoppningsviss kan vi få bukt med detta vad de nu kan tänkas vara

annars blir de ett besök till vet med honom för undersökning om de inte ger med sig.


Lilla Candy är ff lite svullen efter sitt sår på insidan av bakbenet så hon går ff bara i hagen o skrotar

men nyköpt grimma och matchande lindor gör ju att de lenar lite, förhoppningsviss kan jag

sätta igång henne efter helgen igen.


 


Även lilla Stjärnan fick en ny grimma, en rosa så hon slipper tas för en pojke i sin blåa som hon

ärvde efter Lilleman "Amazing Steel"


 


Klockan gör inte många knop om dagarna numera

även om hon på morgonen faktiskt kan ta ngr skutt om andan faller på och om hon inte är

på tok för stel efter en natt inne. Idag på dygn 293


   


Idag var de dags för de anställda på ridskolan att för första gången släppa ut mina hästar på morgonen

och nja de gick rätt okey även om Spindelben drog en repa med killen, fast han fick sig en

tillsägelse och sen gick han lugnt.


Står lugnt i hagen även om han kan ta ngr travsteg och de blir ngt bock emellanåt,

och även lilla Spindelben är lindad om benen när han är ute tyckte de var svårt finna skydd som satt bra

på honom och som stöttar senan som jag önskar så då fick jag inhandla lindor i en färg till honom och

de föll på orange, och självklart en matchande grimma med texten "Holigan" till honom

passar perfekt på den killen (skriver de med kärlek)


   


Och eftersom jag inte har ngn ridhäst så ser jag ju de som ett tecken på att självklart ska jag

se mig om efter ett projekt att jobba med eller vad säger ni ??!!??


Så vet ni ngn som har en häst som stämmer in på nedan så hojta till!


Söker en projekt/problemhäst, född mellan 2008-2012

mkh mellan 164 - 175, fbl eller smäckert,

mkt smäckert hbl/import med full stam för hoppning/fälttävlan.


Ska ha mkt motor, egen vilja, mkt attityd och nerv. Gör inget om den

bockar, står på bakbenen el är allmänt svår i den dagliga hanteringen och/eller är svårriden,

de är precis en sån häst jag söker.








Presentation


En skvatt galen -84 som har en förkärlek till fullbloden och mina vildingar till barn födda -08 och -11 är mitt ALLT.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Sök i bloggen

Hästar

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14 15
16 17 18 19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Senaste inläggen

Länkar

GÄSTBOK

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards