fullblodenicentrum

Alla inlägg den 22 mars 2015

Av Emelie - 22 mars 2015 14:36

Lilla fuxafräs gjorde en kanonbra hoppträning i onsdags, återigen bara chockar hon en med att visa hur lätt och duktig hon är.


Nu ska jag bara lita på att hon faktiskt alltid klarar hindrena (när de blir lite högre) jag tycker hon är väldigt liten att rida och tar lite mark och de gör att jag gärna vill gå på henne lite när hindrena höjs för jag får känslan att hon annars ska hamna mitt i, och självklart fick jag bannor av tränaren och visst hon hoppar och klarar de även om jag inte "jagar" på henne emellan el mot hindrena. Så is i magen även på henne för hon bollar över lugnt och fint.


Hon är ju en tacksam häst, överhoppar sig inte, sticker inte innan el efter, hon hoppar de man styr på och på avståndet man lägger henne på och gör de så ett väldigt okomplicerat sätt i princip alla ggr.

Nu ska vi bara få nerverna lite mer på "lagom nivå" och få henne fokuserad. Har därav väl att ta med henne på Hillens plats på hopp träningen på tisdag för att miljöträna henne lite inför vår riktiga tävlingsdebut i Ballingslöv den 4 april, där jag tänkte låta henne hoppa 80 och 90.


Trimmat på utebanan har vi gjort i två dagar men igår blev de lite flåsträning på järnvägen. Var ute o galopperade i skymningen men jag märkte hon har allt rätt bra kondition trots allt. För de var inte mkt hon flåsade trots att hon fick galoppera på i rätt bra tempo en längre sträcka och efter en kort nedvarvning var hon snabbt med på noterna om galopp igen. 


Idag har hon en vilodag och imorgon blir de åter lite trim inför hoppträningen på tisdag.


 

Presentation


En skvatt galen -84 som har en förkärlek till fullbloden och mina vildingar till barn födda -08 och -11 är mitt ALLT.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Sök i bloggen

Hästar

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14 15
16 17 18 19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Senaste inläggen

Länkar

GÄSTBOK

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards