fullblodenicentrum

Alla inlägg den 25 mars 2015

Av Emelie - 25 mars 2015 22:12

 Sjukt snygg häst och rör sig helt fantastiskt och hoppa kommer han göra ännu bättre ju

starkare han kommer bli.


Nu hoppas jag verkligen att fölis får ärva lite av pappans gång och hopp


https://youtu.be/UBF2gsN3f3E


Red Hot Chillis gångarter kan man se på denna filmen länkad nedan


https://youtu.be/9auKe6YWHQU



Av Emelie - 25 mars 2015 07:10

Blev lite trim för Candy på utebanan i måndags och lite bomarbete vilket hon gjorde bra. Hänger ngt i vänster hand men de försöker jag jobba bort.

Körde lite övergångar och tempoväxlingar med henne vilket hon oxå gör bra, men krävs lite mer jobb för att få henne stadig i övergångarna o tempoväxlingarna, men hon är bara unghäst och har hela livet framför mig.


Igår var de hoppträning på bortaplan som gällde, gick lätt att lasta men att stå still och lugnt när jag kör får vi jobba vidare med men jag kan ju inget göra mer än att lasta henne och köra en runda för att få henne vänja sig och lugna sig.


Hoppträningen gick helt strålande, får jag bara igång henne innan och efter hindrena så hon inte lägger sig i den "bekväma galoppen" så är hon väldigt lätt att reglera och rida an på hinder.


Svåra kombinationer och ridvägar fixade hon lätt som en plätt och hon bollar över hindrena med lagom marginal utan att förhoppa sig och med bra rund rygg, vad mer kan man begära???? 


När tränaren sen dessutom säger att man har en riktigt riktigt duktig häst som klarar detta så bra och lätt och BARA är fyra år, ja då blir man allt lite extra glad och stolt över sin lilla fuxafräs.


Nu är vi på G! 

 

Presentation


En skvatt galen -84 som har en förkärlek till fullbloden och mina vildingar till barn födda -08 och -11 är mitt ALLT.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Sök i bloggen

Hästar

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14 15
16 17 18 19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Senaste inläggen

Länkar

GÄSTBOK

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards