fullblodenicentrum

Alla inlägg den 26 december 2015

Av Emelie - 26 december 2015 19:27

Som rubriken lyder gav jag mig själv i julklapp en

stunds ridning, låter ju inte klokt klart men för mig var de helt underbart komma upp på

ryggen även om de bara varade en kort stund.


Snälla Spindelben bar tryggt runt klumpiga/osmidiga mig på ryggen i skritt och trav

utan bus även om de fanns en hel del energi som bubblade, denna hästen är

verkligen snällheten själv.


Detta gjorde min dag/kväll !!




Lika snäll som han var mot mig lika lugnt hängde han med Bellan när hon skrittade av honom för hand

i ridhuset efter att jag suttit en stund på honom.

 

 

Av Emelie - 26 december 2015 09:07

Dagarna nu innan jul har minst sagt varit bråda,

på gott och ont som vanligt.


Iår var första året på 7 år som jag inte firade jul med barnen på julafton,

lite konstig känsla men julen handlar numera om BARNEN och

de hade en underbar jul med sina kusiner så vem är jag att klaga.

Jag fick mitt julfirande igår med mina små vildingar och visst blir man lite som barn

på nytt när man ser dem så förväntansfulla över alla klappar under granen.


Jag hoppas NI alla haft ngr underbara dagar i vänner och familjs närvaro!


Lilla fräs har har blivit riden av mamma men idag ska hon få vila, för imorgon blir de

spännande så snälla ni håll tummarna (kan ju behövas!)


LIlla Spindelben han går bara o lullar i hagen men jag hoppas jag kan få till lite tid idag

att tömköra honom lite alt låta honom springa i longerlinan.


Till ngn helt annat så håller jag på med utrensning av hästprylar då hästantalet

drastiskt minskat, så har ni ngt specifik ni söker så hojta till,

nedan följer lite av alla prylar jag ska göra mig av med;


- Brun förbygel med martingal stl Full med mässingspänne 300 kr
- Svart CH träns med blingpannband stl F (ngr stenar borta i sidan) SÅLD
- Svart Kingstonträns stl Cob mässingspänne både acchen o pullarnos 150 kr
- Svart pullarträns stl Full med pärlpannband 150 kr
- Svart träns med vit fodring i pannband o nosgrimma stl.F   SÅLD
- Svart fempunktförbygel m martingal köpt på Hööks stl F  350 kr
- 2 röda schabrak med matchande sen och kotskydd stl Full 300 kr
- Svart läderskydd med fårskinn från Kentaur stl F men mer som Cob 200 kr SÅLT
- Svart träns med blingstenar på pannband och nosgrimma stl Ponny 150 kr
- Ofodrat regntäcke grönrutigt stl 145 HELT NYTT  400 kr

- Svart träns fodrat med grönt foder i nosgrimma, blingpannband i grönt stl F, slitet i fodret 100 kr

- Svart Albion Style hoppsadel M-17, ger bra bogfrihet, cutback, bred kanal kort anläggningsyta 4500 kr


Sist men inte minst får jag såhär i efterhand säga


GOD JUL

Presentation


En skvatt galen -84 som har en förkärlek till fullbloden och mina vildingar till barn födda -08 och -11 är mitt ALLT.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Sök i bloggen

Hästar

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2015 >>>

Senaste inläggen

Länkar

GÄSTBOK

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards