fullblodenicentrum

Alla inlägg den 8 december 2015

Av Emelie - 8 december 2015 07:28

Ja mkt förädringar har de blivit på sistone och

nu snart så kan jag pusta ut lite..... snart!


Jag har haft två olika stall där jag haft mina hästar uppställda

som ni säkert alla vet men jag ska avveckla ena stallet och igår flyttade

sista av mina hästar därifrån vilket gör att jag nu har alla mina tre hästar

uppställda på vår lilla ridskola i uteboxarna.


Anledningen till detta är all hjälp jag får av de som arbetar på ridskolan,

då de ingår morgonfodring med kraft i boxen, utfodring av hö morgon och middag

samt tar de ut hästarna och de gäller alla helgfria dagar måndag - fredag.


Jag hyr ff bara mina två uteboxar men då mamma söker häst men kräsen som hon är,

så har hon gått med på att ta över Candy allt med skötsel och ridning fram tills den dagen hon

säljs, så den tredje boxen är de mamma som hyr.


Nu vet ju jag att oavsett om de är Candy eller ngn annan häst som mamma senare köpare,

så kommer jag vissa dagar få mocka fixa insläpp och rida den hästen

så nu till att börja med är jag bara tacksam att jag får avlösning med en häst iaf.


 


Som ni ser på bilden så fick lilla Chilli flytta in i Candys box och hon blev flyttad till den andra hörnuteboxen

och står nu bredvid ett annat sto, mkt för att de kommer bli Chilli och Spindelben som

ska gå ihop i hagen och för att lite bryta den där täta kontakten mellan Candy och Spindelben

och inte minst för att de är den boxen mamma hyr och de är hon som ska ta över Candy.

Presentation


En skvatt galen -84 som har en förkärlek till fullbloden och mina vildingar till barn födda -08 och -11 är mitt ALLT.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Sök i bloggen

Hästar

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2015 >>>

Senaste inläggen

Länkar

GÄSTBOK

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards