fullblodenicentrum

Alla inlägg den 3 december 2015

Av Emelie - 3 december 2015 22:37

Igår reds Spindelben lite lättare efter att ha vilat i fyra dagar

mitt fel såklart men vad gör man.

Vi fortsatte där vi avslutade med att jobba oss in från fyrkantsspåret in på en volt

och de här med att böja sig och faktiskt acceptera mina signaler sitter bättre och bättre,

även om vi börjar långsamt och kör de i skritt och trav.


Idag hämtade jag Bellan från skolan så blev de lite kvalitetstid i stallet

bara vi två, vilket inte alls händer ofta längre, riktigt mysigt!


Blev en tur i skogen på Spindelben i sällskap av Bellan på Baldur,

de där med ute i skogen, sällskap och två pigga hästar............

lite övning så går de nog bättre men Spindelben ville inte alls

vara efter eller ens ha lilla Baldur bredvid sig så de blev lite terapi för honom

så han sover nog gott inatt med en hel del att fundera på.


 


Lilla fräs fick besök av ET i tisdags och de visade sig att hon hade en liten låsning,

sen om de bara är den som gjort hon var lite extra grinig i ena varvet eller om de bara beror på

lite unghästtrots tja de kan ju diskuteras, ET sa att den var inte stor eller svår att få bort

iallafall ett gott tecken, sen fick hon lite go laserbehandling efter och den hästen hon kan

 sannerligen njuta, hon är bara så underbar att titta på när hon får lasern.


Imorgon är tanken att hon ska få ut i skogen o rasta sig lite, även hon har fått vila

så de blir en mjukstart imorgon och de gör att Spindelben kommer få vila istället.

Av Emelie - 3 december 2015 09:20

I lördags fick jag en uppdatering från Johanna om hur de går för Stjärnan på Täby.


"Hej, de går så bra med henne, hon är jättetrevlig och väldigt stadig och fin att rida.

Hon gick ett halvvarv på dt banan igår (fredag 27/11) med en annan åring och

hon tycker de är roligt och bjuder framåt.

Jag ska försöka uppdatera hemsidan så du kan se hur de går. Mvh Johanna"


vill ni kika in på hennes hemsida så klicka på länken nedan


http://www.ericssonracing.cybersite.nu/



Presentation


En skvatt galen -84 som har en förkärlek till fullbloden och mina vildingar till barn födda -08 och -11 är mitt ALLT.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Sök i bloggen

Hästar

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2015 >>>

Senaste inläggen

Länkar

GÄSTBOK

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards