fullblodenicentrum

Alla inlägg den 11 december 2015

Av Emelie - 11 december 2015 09:08

Igår lyckades jag äntligen lura upp mamma på Spindelben,

han är hur snäll som helst lite ångloksliknande på marken tills man kommer upp

sen är han hur fin som helst, gäller bara att vara snabb o smidig i början

även om han mer och mer börjar förstå de här med att stå helt still vid pallen

tills man kommit upp.


   


Som även mamma håller med om, verkligen en valpig unghäst, men han försöker

men man MÅSTE rida honom. Kommer glänsa när han fått muskler, kondition och blir mer utb som ridhäst.


Mamma fick även rida fräs igår och jag kan bara säga den hästen är för jäkla grann

och de ser så himla lätt ut på henne när hon jobbar med en.

Retar mig nu i efterhand att jag inte filmade, och då ska ni veta mamma har bara ridit henne 2 ggr innan.


Hon kommer och rider henne idag oxå så kanske kan jag få en ridfilm på henne

hon är ju ff till salu, och de underlättar ju helt klart om man kan visa upp en film där en

ryttare rider henne som har styrkan då jag för tillfället ser ut som en säck potatis på hästryggen

när jag väl lyckas gravla mig upp (bjuder på de!)


Ha en trevlig fredag gott folk!

Presentation


En skvatt galen -84 som har en förkärlek till fullbloden och mina vildingar till barn födda -08 och -11 är mitt ALLT.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Sök i bloggen

Hästar

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2015 >>>

Senaste inläggen

Länkar

GÄSTBOK

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards