fullblodenicentrum

Alla inlägg den 16 december 2015

Av Emelie - 16 december 2015 18:42

Igår blev både Fräs och Spindelben rastade i ridhuset,

närmre bestämt longerade jag dem båda inspända.


Lilla fräs jobbar på ruskigt tjusig när hon fått bralla av sig

och jag önskar så jag kunde trycka fram lite bättre trav på henne, jag vet att de finns lite

till att hämta ut men svårt att hitta rätt knappar att göra de utan att hon tolkar mig fel.


Lilla Spindelben tyckte nog iof med all rätt att jag var hemskt jobbig igår,

första gången i longerlina och inspänd och de märktes, vi höll oss endast till skritt och trav på en volt

som jag ökade och minskade emellanåt.


Styrkan till att orka balansera upp galoppen inspänd finns inte

ännu på honom men de kommer med mer muskler och ju mer han orkar hålla formen.


Idag var tanken att mamma skulle hoppa med Fräs, ja jo de blev ju inte alls som planerat,

hinder plockades fram och Bellan travade med henne på en volt över en sockerbit och de gick

jättebra, men hade jag satt upp längs med långsidan en kombination

men valde plocka bort oxer när hon skulle hoppa.


Fräs tyckte de var SKITKUL och första gången över gick ganska lugnt och fint,

andra gången ja den kan ni se nedan.



En stor eloge till min mkt modiga och envisa dotter som inte ger upp i första taget

och som om och om igen ger sig upp på hästryggen.


Mamma hoppade upp och började rida henne och hon skulle hoppa ett räcke (lågt typ 40 cm)

med en galoppbom framför som hjälp, JODÅ fräs hon laddade och hoppade högt över

och sen drog hon en seriebockning sen ville inte mamma mer.....................


När mamma väl ridit färdigt så avslutade jag med att hoppa upp och hoppa kombinationen

först ett par gånger på lägre höjd och sen två sista gångerna fick hon hoppa 1 m.

Gör de så lekande lätt med god marginal, HÄRLIGT!

Presentation


En skvatt galen -84 som har en förkärlek till fullbloden och mina vildingar till barn födda -08 och -11 är mitt ALLT.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Sök i bloggen

Hästar

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2015 >>>

Senaste inläggen

Länkar

GÄSTBOK

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards