fullblodenicentrum

Alla inlägg den 4 december 2015

Av Emelie - 4 december 2015 16:53

Efter sex dagars vila var de dags för fräs att lufta hovarna igen

och jag tänkte vara schysst o nääääää tänkte nog inte alls egentligen

blåst häst som vilat.........kombon där var väl inte den smartaste men men.


Jag har iallafall en terränggående häst så mkt vet jag numera.

När de ligger träd ivägen som är på tok för stora och höga att hoppa över då får man ge sig ut

i skogen bland stubbar, sten och annat skit, men de gick ju bra ändå!


Sen tyckte jag ju så himla synd om henne då vi skulle typ egentligen lulla runt i skogen

på lagom fart (så såg de ut i mitt huvud, ni vet den där mysiga skogsturen som bara existerar i huvet

men inte är så lätt att anamma i praktiken, när hästen istället tycker att man ska dundra fram hur fort som helst)

iallafall snäll som jag trodde jag var satte jag på fräs ett ländtäcke..........

återigen tänkte jag nog inte riktigt till där, ländtäcke i kombination med blåst...........

slutade iallafall med att vi mestadels travade och galopperade oss rundan runt

och så fort en vindpust kom och lyfte ländtäcket så gjorde hon en snäll liten bock.


eehhhh såhär i efterhand................AJJJJ

skulle nog hållt mig i ridhuset eller möjligtvis på utebanan,

fast visst inget är ju som en galopp i skogen en blåsig dag !!


 

Presentation


En skvatt galen -84 som har en förkärlek till fullbloden och mina vildingar till barn födda -08 och -11 är mitt ALLT.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Sök i bloggen

Hästar

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2015 >>>

Senaste inläggen

Länkar

GÄSTBOK

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards