fullblodenicentrum

Alla inlägg den 5 november 2015

Av Emelie - 5 november 2015 17:48

Blev ett bryskt uppvaknande idag av en ettrigt ringande mobil,

jodå de var bara hovis som undrade vart jag tog vägen.

HELT glömt bort detta !!!


Väldigt förargligt och pinsamt.


Iaf fick Fräs och Spindelben nya pjuks runt om och båda tackade så snällt på vanligt vis med

att dra en sjujäkla repa i hagen, de ska ju klart galopperas in direkt.


Passade på att klippa Candy idag och tog då i samma veva lilla Balduris

så söta de blir när all päls ryker.......


   


Blev även ett ridpass på fräs i ridhuset, lite väl taggad fortfarande men mot slutet blev nog

rätt ok och lyssnade lite bättre utan att fara iväg åt alla håll och kanter.


Spindelben blev även han riden en kort stund idag och han skötte sig EXEMPLARISKT

jag som trodde han skulle bralla iväg med mig, men icke.


Utöver de är han ju bara så sjukt snygg att titta på och är ju en dröm att sitta på, trots att han

inte är skolriden är han ju så positiv till arbete och gör så gott han kan.


 

Han har ju till och med lagt på sig med lite mage, säger bara HÄRLIGT att se honom med lite hull igen

nu ska de bara plockas fram och byggas muskler oxå.

Av Emelie - 5 november 2015 17:29

Mitt i allt elände igår så fick jag frågan att hoppträna en väns häst,

de där fbl stoet jag nämnt tidigare och så blev de sent igårkväll.


Gick faktiskt bra, över förväntan, jag har bara ridit henne en gång innan en kort stund

men mot slutet gick hon kalasbra hästen och jag tror hon kan bli riktigt fin med lite träning.


Presentation


En skvatt galen -84 som har en förkärlek till fullbloden och mina vildingar till barn födda -08 och -11 är mitt ALLT.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Sök i bloggen

Hästar

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< November 2015 >>>

Senaste inläggen

Länkar

GÄSTBOK

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards