fullblodenicentrum

Alla inlägg den 7 november 2015

Av Emelie - 7 november 2015 21:48

Idag var de åter dags för Spindelben att

anta sig ridhuset.


Som vanigt är han ju så oerhört ambitiös denna häst, man blir så glad

av att se honom och hur han förändrats och utvecklas mentalt framförallt.


Står lugnt i stallet, även om han är en väldig tiggeröv

(mitt fel helt klart då se sticks till godis o morötter i tid och otid)

han är lika lugn när man borstar och tar på honom utrustningen och ligga cool själv i ridhuset.

Enorm skillnad, lite mer stadig med fyra hovar i marken lugn och trygg kan man säga.


Skötte sig lika exemplariskt idag, jobbade honom lite mer i traven idag och tog bara en galopp

längs med fyrkantsspåret i hans svaga varv.


 


Han är inte helt nöjd med snokremmen men är ändå lugnare mot händerna.


 Lilla Fuxafräs har en vilodag idag, igår fick hon sig ett pass i ridhuset även hon.

Känner att vi har en hel del att plocka upp innan vi är där vi var innan,

och igår visade hon minsann lite attityd när jag tillrättavisade henne med skänklarna

när hon gick emot mina händer och skänklar, men men hon ska ju ha sina "perioder" oxå

bar mala så släpper de förhoppningsvis snabbt.


 


Imorgon är tanken att Spindelben ska få vila då jag har i baktanke att rida honom vartannan dag

men för fräs är de nya tag med ett pass i ridhuset igen.

Av Emelie - 7 november 2015 14:20

Igår blev de klippning av Sammi och lilla Wilma,

bestämde mig för att klippa Sammi precis som jag klippt fräs

mkt för att hon är gammal vill hon ska vara varm om ryggen och då hon nu är så

fin i hull vill jag INTE att hon tappar över vintern pga jag klipper henne.


 


Sen var de dags för lilla Wilma, gick jättebra att klippa henne.........................

ja fram tills klipparen bestämde sig för att lägga av!


 


Ser ju så himla roligt ut må jag säga, tur man kan gömma henne under täcket,

ska lämna klippmaskinen till pappa så hoppas jag han kan fixa till den åt mig så jag

kan klippa henne färdigt för just nu skäms man ju ögonen ur sig!

Presentation


En skvatt galen -84 som har en förkärlek till fullbloden och mina vildingar till barn födda -08 och -11 är mitt ALLT.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Sök i bloggen

Hästar

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< November 2015 >>>

Senaste inläggen

Länkar

GÄSTBOK

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards