fullblodenicentrum

Alla inlägg den 17 november 2015

Av Emelie - 17 november 2015 23:20

Igår gick alla tre hästarna ute ihop för första gången sen lilla Chilliboy

åkte till djursjukhuset, en mkt glad lillskit som fick komma ut och sträcka på benen


   


Idag vid middagstid möte jag upp lastbilen i Markaryd, för

vidare transport av Stjärnan till Täby.


Duktig liten coll åring som klev upp på lastbilen utan att protestera, har fått

höra att hon åkte bra och att hon direkt började äta och dricka när hon kom fram.


Hon är utleasad för senare köp så jag hoppas hon gör mig stolt och

är en duktig liten pålla hos de vuxna hästarna.


 

Av Emelie - 17 november 2015 00:43

Lilla fuxafräs har fått fortsätta tragglandet i ridhuset

men i lördags fick jag nock så jag bad mamma komma och prova henne

så i söndags blev hon riden mestadels av mamma.


Lite för att jag ska se henne från marken, hur hon beter sig med annan på ryggen och

för att få lite feedback av mamma, vilket aldrig är fel.


Igår (måndag) fick hon en vilodag efter fem ganska tuffa pass i rad.


Spindelben skulle jag rida i fredags var tanken men han vart ite öm fram i sulan,

stod med våtvarmsomslag men sprang rent i söndags så och då även släppt i ridhuset

och som han brallade loss killen, med skräckblandad förtjusning man tittar på,

fast bättre i ridhuset än att släppa i hagen med den energin!


Jag hoppas jag idag om orken infinner sig har möjlighet rida både Candy och Spindelben

vilket jag hoppas men sömnen ska man ju oxå ha sägs de ju!

Presentation


En skvatt galen -84 som har en förkärlek till fullbloden och mina vildingar till barn födda -08 och -11 är mitt ALLT.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Sök i bloggen

Hästar

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< November 2015 >>>

Senaste inläggen

Länkar

GÄSTBOK

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards