fullblodenicentrum

Alla inlägg den 18 november 2015

Av Emelie - 18 november 2015 20:17

Idag kändes de lite konstigt att ännu en box är tom

i stallet, usch minns inte sist jag bara, hade 4 hästar, eller faktiskt

3 egenägda hästar och en ponny på foder, så säger jag sanningen.


Idag fick lilla fuxafräs sig en tur i skogen då hon fått vila i dagarna två,

pigg som tusan och låg på som ett ånglok.................... ja ända fram tills vi mötes av en vägg

av vatten som tänkte vägen, då vart de tvärstopp, men efter ökad puls och

en envis matte på ryggen gjorde hon ett enormt skutt över

så nu har vi provat hoppa vatten oxå, krävs nog lite mer övning på de dock,

innan de går riktigt smärtfritt.


 


Spindelben blev idag riden för första gången sen innan ET var ute

så gott och väl en vecka sedan, pig och glad och blev ngr bocksprång i galoppen

men jisses de märks knappt när han gör det.


Tänkte jag skulle prova tömköra honom imorgon i ridhuset,får vi hoppas de går bra

Presentation


En skvatt galen -84 som har en förkärlek till fullbloden och mina vildingar till barn födda -08 och -11 är mitt ALLT.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Sök i bloggen

Hästar

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< November 2015 >>>

Senaste inläggen

Länkar

GÄSTBOK

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards