fullblodenicentrum

Alla inlägg den 22 november 2015

Av Emelie - 22 november 2015 17:05

Igår fick fuxafräs vila men idag blev de åter ett pass i ridhuset efter

all snö som föll under natten var jag mindre pigg på att ställa mig

och försöka få upp broddhålen i skorna och bara tanken på dessa snöstyltor

som snabbt byggs upp under skorna iom kramsnö gjorde att lata jag valde ridhuset istället.


Blev lite lätt arbete och ngr skutt över ett räcke på volt i galoppen i båda varven.


Spindelben reds även han idag, mkt för att jag valde att INTE släppa ut honom i hagen idag

minns ni vad som hände när första snön föll, jo han busade och gick omkull och fick op i carpus

så istället för hagen fick ha sig en upprepning av gårdagen där jag red mkt serpentiner

för att få honom med mig och idag klippte vi även till med galopp i ngr varv.

Så lättlärd och idag gick de betydligt lättare än igår!


För Sammi som inte alls var så snäll när stora dottern skulle hoppa på utebanan i fredags bestämde

jag mig igår för att gå bort med henne till ridhuset och ta ett pass själv på henne.

Lite motsträvig minst sagt innan hon släppte till och jobbade som hon ska och KAN,

jag jobbade henne endast i skritt och trav, då jag kände i fredags att den där ponnygaloppen

kan jag inte riktigt med att balansera upp mig i för att inte ge henne för mkt påfrestning

hon är ju dock ändå till åren kommen fina Sammi.


Idag efter en milt sagt strulig morgon kom vi till Osby där Bellan skulle hoppa förmodligen

årets sista P&J, och kanske en lite mör Sammi sen gårdagen då jag nog aldrig sett henne gå

så lugnt med Bellan, men visst helt off var hon inte för när hon väl skuttat över första hindret fick hon eld i baken.


Första rundan på 60 cm



Andra rundan på 70 cm


Presentation


En skvatt galen -84 som har en förkärlek till fullbloden och mina vildingar till barn födda -08 och -11 är mitt ALLT.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Sök i bloggen

Hästar

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< November 2015 >>>

Senaste inläggen

Länkar

GÄSTBOK

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards