fullblodenicentrum

Alla inlägg den 21 november 2015

Av Emelie - 21 november 2015 14:11

Idag fick Spindelben sig ett pass i ridhuset,

han var väl lite väl på tårna i början och särskilt i stallgången

men när de värsta lagt sig, så är han bara såååå fin!


Idag jobbade vi med serpentiner och behålla tempo och få upp följsamheten och

mjuka upp honom lite i båda sidorna, blev lite headbanging emellanåt men

mkt beror på att han inte helt är okey med min fast hand och kortare tyglar när han

INTE får öka men han lyssnar ju men såklart måste han ju markera lite att han inte

gillade de lägre tempot. Jag försöker ju numera korta in honom lite i traven

få honom trava lugnare OCH avslappnat, innan har jag mest låtit honom gå

ett tempo som han valt där han slappnar av men man ska ju börja ngnstans och nu har

han ändå lite mer muskler vilket gör att de är dags köra lite mer "ordentligt"

eller iallafall så smått.


Sjukt snygg är han iallafall


 

Presentation


En skvatt galen -84 som har en förkärlek till fullbloden och mina vildingar till barn födda -08 och -11 är mitt ALLT.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Sök i bloggen

Hästar

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< November 2015 >>>

Senaste inläggen

Länkar

GÄSTBOK

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards