fullblodenicentrum

Alla inlägg den 17 juni 2014

Av Emelie - 17 juni 2014 21:12

 Fick ett väldigt glädjande samtal idag från Torsten på stall Kilhult

där Klockan och lilla Stjärnan befinner sig.


Klockan är idag konstaterad därktig på 19:e dygnet med


Red hot Chilli



Väldigt glädjande såklart och nu hoppas vi även denna dräktigheten går

lika bra som förra, för henne och att de nästa år föds en liten fin föling.


Var och hälsade på Klockan och Stjärnan i lördags och tog mängder med

foton, TYVÄRR la mitt mobila modem av (el om de nu är en drivrutin på datorn som lagt av)

så jag kan inte lägga in ngr bilder från min systemkamera på de två skönheterna.


MEN lovar att så fort jag får detta fixat så kommer en riktig bildbomb på mina två fina bruna tjejer!

Av Emelie - 17 juni 2014 02:37

 Ja mina fina två springare fick byta sommarhage idag och

båda var så duktiga vid lastningen idag, skötte sig utmärkt!


Till och med lilla Eskimo gick in även om han länge stod på lämmen innan han tog de sista

stegen men tillslut gick han in och stod lugnt och snällt och fick självklart mkt gott och klapp

och beröm, precis som lilla Snigeln när han traskade in.


Duktiga killar och LYCKLIGA killar när jag släppte ut dem i den andra sommarhagen,

så underbart se dem trivas, de delar både matspann och vattenho och helst ska allt göras precis

SAMTIDIGT.



Får återkomma med fler bilder vid ett senare tillfälle   

Av Emelie - 17 juni 2014 02:22

 Lilla Candy har fått två dagars vila vilket jag tyckte hon behövde men

hon tyckte nog inte som mig för hon har rastat sig själv genomsvett i hagen istället tyvärr.


Den erfarenheten rikare och gör ju nu inte om samma sak igen då.

Även om den aktiviteten bara innefattar att hjärnkontoret får jobba. Ja dessa älskade hästar.


Igår red jag så åter lilla primadonnan på utebanan dock.

Gud så fin hon börjar bli i ridningen även om hon inte orkar längre stunder så varvar jag

med att hon står sträcka ut i skritt på långa tyglar.


Jätteduktig men märks tydligt att hon är stelare och har svårare för vänster,

så där får jag jobba lite merför att få henne i lite mer kontrollerad form

(ja så ska jag nog uttrycka mig än så länge i de varvet faktiskt)

Men de artar sig även där faktiskt, väldigt snabblärd och smart liten fuxflicka som gör och

försöker göra de jag "ber" henne om utan protester, ja genomsnäll är vad hon är faktiskt.


Då banan med hinder åter är uppe på utebanan så passade jag på att skutta

över lite hinder, och tro nu för all del inte att de är några höjder nä lek och få henne

bjuda, hoppa och lyssna på hjälperna och inte rusa fram mot allt och hoppa av bara farten

som nu lite är hennes grej. Men men vi får jobba på de helt enkelt.


Krysset var de hindret jag hade svårast få henne hoppa jämt över så de slutade med att

jag hoppade krysset på en volt i galopp och då fungerade de men när jag skulle hoppa en

kombination med ett lågt rättuppstående först så när hon hoppat de och jag skulle plocka upp henne

efter innan vi skulle hoppa krysset så satte hon bara ner rumpan och körde upp huvudet i högan sky

och blåste rakt fram och struntade fullkomligt i att där kom ett hinder mot oss i all hast.


Så de var att gå tillbaka ett steg och hoppa kombinationen i trav ngr gånger och då fungerade

de mkt bättre och senare kunde jag även hoppa de i galopp men hon blir lite väl på G

när vi ökar gångarten till galopp, men de blir nog bra med lite träning framöver sen lite

mer seriöst än vad de är nu!


Hon är BARA 3 år och kommer från galoppbanan så för mig har hon gjort superstora framsteg

på dessa 3 veckorna redan.


Är helt övertygad om att hon kommer bli en toppenhäst åt ngn i framtiden.



Kortet nedan här tog min lilla dotter på 3 år,  inte anade jag de minsann. Säger bara kors och jisses!



Jag bara älskar denna bilden   


Av Emelie - 17 juni 2014 02:12

 Leonore f- 03

e: Nicolotte u: Clan Campbell ue: Lyphaizia


och


Cello f-14

e: Black Diamond u: Leonore ue: Nicolotte


   


Sålda i maj - 14

till Anne-Lonise Nelson i Åseda


Önskar henne lycka till med dessa två finingar   


Hon äger sedan december - 13

dessutom fina


Stainless Steel f- 08

e: Tertullian u: Steel Express ue: Shining Steel


 och hennes stoföl "Citra" e: Rambo 910, född 2014


   


Hoppas hon får stor glädje av dessa mkt fina avelsston och deras framtida avkommor!

Presentation


En skvatt galen -84 som har en förkärlek till fullbloden och mina vildingar till barn födda -08 och -11 är mitt ALLT.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Sök i bloggen

Hästar

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5 6 7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24 25
26
27 28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Senaste inläggen

Länkar

GÄSTBOK

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards