fullblodenicentrum

Alla inlägg den 7 juni 2014

Av Emelie - 7 juni 2014 08:05

  På lite småtjurigt humör som vi kärringar är ibland och då ska man,

har jag lärt mig INTE ens tänka tanken hoppa upp på hästen och rida.

(gäller iallafall mig)


Så igår blev de löshopning av lilla Candy, ngt hon inte gjort sen innan hon sattes

i träning i april förra året.


Bjuder på lite blandade bilder, och erkänner jag satte INTE upp som de nya reglerna

på 3-års testet utan körde med gamla goda kombinationen

(latheten äver att bära tog överhand)


 

 

 

               


Hon tyckte ju detta va jätteskoj och gasade på som in i, så många språng iom att de inte är

så högt blev väldigt flacka, men hon har fin teknik med frambenen och hoppa kan hon så

får hon bara lära sig lugna ner sig, jobba mer med rygg och rumpan så kommer hon

 säkert få en mkt fin språngkurva hon oxå, hon har iallfall alla förutsättningar för de.


Provade hoppa henne idag som högst 110 cm på oxern och de så mkt finare ut när jag höjde

MEN mer än så blev de inte för lilla sötnosen. Idag är de vila och gräshagen för hela slanten

lite borts och pyssel ikväll bara   


Presentation


En skvatt galen -84 som har en förkärlek till fullbloden och mina vildingar till barn födda -08 och -11 är mitt ALLT.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Sök i bloggen

Hästar

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5 6 7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24 25
26
27 28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Senaste inläggen

Länkar

GÄSTBOK

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards