fullblodenicentrum

Alla inlägg den 3 juni 2014

Av Emelie - 3 juni 2014 21:08

 Ja idag var hovis på besök och snäll som hon va följde hon med till sommarbetet

och verkade hästarna där så jag slapp transportera dem till stallet.


Inte många hovisar som gör detta nuförtiden tyvärr men de är så attans bra träning för dem

att bara precis finna sig i att bli tagna från hagen stå på en liten grusväg bli hållna i grimskaft och

låta sig bli verkade/skodda.


Tyvärr öppnade himlen sig när vi skulle göra detta i morse så milt uttryckt var vi genomsura ända in

på kroppen och hästarna likaså, men som tur är har de en väldigt fint kupperad hage med mkt skyddande träd så

jag tror faktiskt inte de går ngn större nöd på dem för hade jag inte tvingat ut dem i regnet så

hade de inte synts på dem att de regnat, de brukar vara torra och fina trots regn när de går

i denna hagen, värre är de i den andra som i princip är helt öppen och inte mkt träd som skyddar.


Sniglen framskor hade han själv tagit av sig så fint men har haft sån tur att han inte fläkt upp hoven så

de var bara för hovis att klipp och fila till så var han fix färdig, och lilla Eskimo (nu gör vi en chansning)

ska nu oxå prova på att gå barfota, då detta som sagt är en kupperad hage så vågar jag inte

låta honom gå med skor så han tar isönder sina hovar ännu mer och en väldigt glädjande nyhet

är att hans ballförskjutning nu BARA är ngr mm och hans röta vä fram finns bara lite i spetsen på hoven kvar

och hans gamla hovböld höger bak är i stort sett helt borta och rötan höger fram är helt borta.


Lönar sig helt klart att ha stenkoll på hovarna, tro nu inte att jag inte kommer ha stenkoll framöver

för de kommer jag ha och lite till (om de nu går och är möjligt)


Tyvärr blev de inte en enda bild på boysen idag trots att jag laddat kameran och tänkte knäppa lite

bilder på dem efter hovis besök, men jag var så blöt och frös och ungarna de gnällde så

jag bara precis klappade om dem och gav dem lite morgonkraft sen packade jag barnen i bilen och

 körde hem, men lovar att knäppa bilder inom kort på dem igen för de är inte bortglömda killarna   


Bjuder på denna "gamla" sålänge


 

Presentation


En skvatt galen -84 som har en förkärlek till fullbloden och mina vildingar till barn födda -08 och -11 är mitt ALLT.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Sök i bloggen

Hästar

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5 6 7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24 25
26
27 28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Senaste inläggen

Länkar

GÄSTBOK

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards