fullblodenicentrum

Alla inlägg den 12 juni 2014

Av Emelie - 12 juni 2014 22:22

 Vad säger ni, visst är han bara för söt lilla Amazing Steel

så glad man som uppfödare får se lite bilder på hur de växer och frodas


Är så otroligt tacksam att jag får en liten bit av hans nya liv trots att han är såld

och fått en ny bra ägarinna   


Lillkillen växer ❤️


Kommer bli en mkt vacker kille när han "blir stor"

Av Emelie - 12 juni 2014 22:09

 Jag har ju varit urusel på att blogg nu ngr dagar, här händer visst saker men

tiden har helt enkelt inte funnits till att skriva om dagen.


Lilla Candy har haft lite vilodagar blandat med turer i skogen

och igår red jag henne i ridhuset för att mjuukgöra henne lite, hon är väldigt spänd i vänster sida

red mkt serpentiner men fokus på att få henne mjuk i båda varven och passade på att

flytta henne för skänklen när vi skulle ut från serpentinen mot sargen och

känslig som hon är så kräver hon inte jättemkt för att flytta sig och

den känsligheten är ju abslout ngt man vill behålla.

Små fina hjälper är ju de man strävar efter och då som jag att man ska slippa ha hela hästen i

handen utan kunna rida den med ben, och säte även om jag nu lagt av mig på den fronten själv.


Hon börjar ju även förstå de här med lång och låg vilket är mkt positivt och gör att man iaf

har lite häst under sig, känns ju som lite mer häst när de går i form jämfört med om de går

med nosen mot skyn och inte minst har man ju mer styrsel och kontroll på dem.


Red henne på volten för ngr dagar sedan med galoppbom, väldigt nyttigt och man får dem

så fint i handen, så galopp på volt med galoppbom är supernyttigt för små bebbar och en bra

introduction för bommar i allmänhet.


Även varit ute och travat och galopperat i lite backar, allt för att bygga muskler

och nu klarar hon faktiskt skritta uppför en brant backe, utan att sätta trav som hon gjorde i

början då hon helt enkelt inte orkade.


Idag var de skogen och idag fick hon sträcka ut lite efter gårdagens pass i ridhuset

och vi njöt båda två av den turen i skogen idag de behövde vi. Erkänner jag har lite lite

ont i sidorna över revbenen, mmmmmmmmmm härligt med träningsvärk.


Tänkte ge min lilla fina röda en två dgrs vila nu då hon fått jobba mkt med

kroppen de sista dagarna.


 


Mätte henne idag och fick henne tyvärr BARA till 159-160 i mkh.


Älskar dock att trimma dressyr i min sadel, sitter som en smäck i den, dock ingen

höjdare att varken rida ut i eller hoppa, men man kan inte få allt   

Av Emelie - 12 juni 2014 14:38

 Ja pojkarna går de ingen nöd på men ska försöka komma till skott och byta hage,

börjar bli dags innan de är på tok för nerbetet överallt.


De har ju sin favoritplats uppe på kullen och där finns ingenting kvar men jag kan

tänka mig de har de som sovplats oxå då de är ett perfekt ställe där de har lite utsikt på alla håll.


Dagens bildskörd på den fina killarna   


             


Snigeln han växer och ser så där otroligt ful ut som bara unghästar kan göra i en växtfas, lite tunn nu

såg jag men jag tror de hänger ihop med att han växer, men ska visst ha ett öga på honom

lillkillen dock tvivlar jag att de är ngt annat för mat har killarna och Eskimo har ju lagt på sig några ynka kilo

och INTE gått ner så troligtvis växtfasen som gör de.


Båda killarna ser iaf nöjda ut men jag tror de kommer bli ännu lyckligare när jag släpper dem p¨å

de andra betet, kollade till de idag och jisses vad grönt och grannt.


Se om kära mamma vill hjälpa mig en dag att flytta dem,

alltid bättre vara två om man kan och har möjlighet   

Presentation


En skvatt galen -84 som har en förkärlek till fullbloden och mina vildingar till barn födda -08 och -11 är mitt ALLT.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Sök i bloggen

Hästar

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5 6 7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24 25
26
27 28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Senaste inläggen

Länkar

GÄSTBOK

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards