fullblodenicentrum

Direktlänk till inlägg 26 maj 2014

Ett år sedan sist

Av Emelie - 26 maj 2014 22:08

 Ja Candy verkar ha lugnat sig lite idag redan.

Inte ätit varken kraftfoder eller nämnvärt med hö under natten men

inte så konstigt så speedad som hon var igår.


Idag har hon gått i gräshagen och visst vandrar hon och far runt som en tok

emellanåt men sen står hon rätt som de är med hela munnen full med gräs

så jag tror hon finner sig så måningom i denna nya miljön.


Kom in tidigt idag redan vid tre ihop med riskolehästarna

stökade lite i boxen hela eftermiddagen men ändå betydligt mer lugn än igår

så nu i kväll efter alla lektionerna så satt jag åter på hennes rygg för

första gången på ett helt år.


Lite högre och mer slimmad och supertaggad men fasen så snäll hon är hästen

hon kommer bli en helt underbar ridhäst till en lite kortare ryttare med lite skinn på näsan

som gillar hästar med mkt go i och power.


Hon skrittade visserligen som om hon hade en raket i rumpan men hon skrittade

iallafall och de är betydlgit bättre än trippandet. Sen när vi vek av in i skogen då

laddade hon men tacksam häst för är man själv lugn och pratar lugnt med henne så

lugnade hon sig faktiskt även om de nu tog lite tid MEN hon behöver verkligen detta

komma ut och röra på sig men i lugnt tempo så hon kan varva ner innan man

mer ridhäst rider henne igen.


men gud vilken härlig känsla, jag gillar ju verkligen den där känslan som kommer när

man märker hästen börjar steppa, skaka på huvudet, frusta och lite sätta ner rumpan

och de bara vill fram, ja kan man göra annat än att älska denna power de besitter

eller för den delen denna underbara ras ???


En härlig liten skrittrunda som avslutning på en ganska så varm dag

HELT UNDERBART!

 
 
Cicci

Cicci

27 maj 2014 09:10

Ojj nu har jag missat igen :S candy ?!!!!!! Har du henne igen ? Gick det inge vidare i galoppen?
KramC

http://www.bonnaliv.wordpress.com

Emelie

27 maj 2014 09:16

Lät hänt :-) Ja lilla Candy är tillbaka igen, hämtade henne tidigt i söndags morse.
Tyvärr klarade hon inte galoppen pga nerverna men nu får hon bli ridhäst istället. :-)

Kram Emelie

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emelie - 18 februari 2017 13:38

Idag var jag så ÄNTLIGEN uppe på Hillens rygg igen.   De är 1 år och 9 månader sedan sist jag satt på honom, men han är densamma Ferrari som innan frånsett en diagnos av KS med pålagringar.   Satt upp på honom i paddocken men red rätt sn...

Av Emelie - 7 februari 2017 19:05

Vinterlandskapet är tillbaka till min förtret, bara bita ihop o härda ut,snart Snart SNART kommer våren (förhoppningsvis)   Hillen o Bella var ute på promenad i snön, tror båda hästarna uppskattade de och jag fick min dagliga motion avklarad ...

Av Emelie - 5 februari 2017 19:33

Äntligen är denna guldklimp åter hemma efter två år i annan ägo.         Är ställd på lösdrift med tanken om att han ska röra sig mkt o ha fri tillgång på grovfoder.   Iklädd pyjamas för att inte frysa men tror han kommer klara detta br...

Av Emelie - 26 januari 2017 01:30

Tid och motivation har varit en STOR bristande faktor blandat med ett extremt tungt år (2016) med många tunga beslut och många nederlag på alla plan.   Mitt bloggande har uteblivit iom detta. Skriver här igen då jag ser att ngr är inne o kol...

Av Emelie - 12 juni 2016 12:40

Divan fick två dagars ledig istället för en dag, men hon klagade absolut inte, och samtidigt en bra test för att se om vi var tillbaka på ruta ett igen, eller om de gick att plocka upp ridningen där vi avslutade.   Som ni ser på filmen så beh...

Presentation


En skvatt galen -84 som har en förkärlek till fullbloden och mina vildingar till barn födda -08 och -11 är mitt ALLT.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Sök i bloggen

Hästar

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20 21
22
23 24 25
26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Senaste inläggen

Länkar

GÄSTBOK

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards