fullblodenicentrum

Alla inlägg den 21 maj 2014

Av Emelie - 21 maj 2014 20:23

 Min dag har verkligen varit fullspäckad idag och

tja allt handlade enkom om hästar hi hi hi.


Imorse lämnade jag Klockan och Stjärnan på seminstationen för ombeäckning

nu på 30 dgrs brunsten.


Några hörde av sig ang leasing av henne men då jag faktiskt krävde att de skulle skriva

på ett ordentligt skrivit leasingkontrakt så flydde de fältet kan man väl säga.


Och jag släpper inte ngn av mina hästar om de inte skrivs ordentliga kontrakt, finns ju så

mkt konstiga hästmänniskor ute i världen så nä minsann då får ingen leasa av mig iaf!


Valet iår blev en halvblodshingst, jag håller lite än på vilken valet föll på

ja jag vet de är taskigt men lite måste jag få hålla er på sträckbänken, inte sant ??!!


Valet av seminstation blev väldigt enkelt, de är nära men framförallt att Torsten och Ann

 på Stall Kilhult verkligen sköter om ens hästar som sina egna om inte bättre.

De gör allt för hästarna och lite till, även för en annan som kommer med alla sina

"krav" hit och "krav" dit om hur allt ska skötas. Underbara människor och duktigt hästfolk.

Har varit supernöjd övriga år och kommer med all sannolikhet inte bli besviken iår heller.


Rambo var ute i hagen när jag kom och visade upp sig lite,

fortfarande mkt vacker häst trots sina 23 år.

 

Klockan och fölis skötte sig exemplariskt under resan stod snällt och tog allt med

ro när jag lastade ut och ställde in dem i boxen, vilken häst hon är Klockan, lugn som en filbunke.


Sen bar de av i all hast till Jägersro, dags för lilla Candys debut för iår och hon är ju vacker som en

tavla den lilla bebisen, lika gosig som när jag hade henne, ska som ALLTID sniffa igenom håret på en

och sen körde hon in huvudet mot magen och jag kunde lägga huvudet på hennes panna och bara mysa

så härligt, ja de måste ju bara bevisa att hästar kommer ihåg en   


Skötte sig kanon i startboxarna och gjorde ett mkt bättre löp än de hon avslutade med i höstas,

PA som red henne tyckte hon hade utvecklats men att hon behövde en längre distans

så hon kommer prova starta på 1730 nästa gång kan jag tänka mig då hon idag gick 1200.


Hoppas nu att hon fortsätter utvecklas på rätt håll efter allt skit och att hon kan visa att hon

KAN springa fort. I träning gör hon allt rätt men sen har hon lite nerver den tösen som jag tror

spökar lite för henne. Idag hade hon Buller med sig i ledvolten och de såg ut att lugna henne lite

men attans vad hon är het på gröten innan hon kommer iväg den lilla rödhåriga bebisen.


Nä vad fasen nu kör vi bildbomb så håll i hatten..........


                             




Av Emelie - 21 maj 2014 02:58

LOPP 5


1. CHAINSAW Han har gått lite upp och ner mot tufft motstånd. Nu är han ute i ett enklare gäng och bör vara bland de tre här.


2. MUMMY’S GRAND Tränare Francisco Castro hänvisar till sin hemsida www.stallcastro.com.


3. OUR RED DEVIL Han har gjort det bra hittills på Jägersro. Här är det ungefär samma motstånd igen. Han borde få pengar igen.


4. HANDS UP Han har lärt sig mycket av årsdebuten på ny bana och nytt underlag. Han är längre fram nu.


5. XERTINA Hon livsdebuterar här och är ute för att lära.


6. NIGHT OF ST GEORGE Han är en jättetrevlig häst. Nu första gången på Jägersro.Gillar han banan så är det segerchans.


7. NOW WE TALK Han startar för första gången efter ett bra kval. Han möter en del bra hästar här.


8. VALLEY OF THUNDER Hon gör sin livsdebut här efter att ha kvalat i höstas.


9. WOLIS AMARILLO startar ej.


10. ADECHIKE Han gjorde ett mycket bra löp senast. Gör han om det, så är han bland de tre här.


11. CANDY GIRL Hon har inte fått till det ännu. Här provar hon igen.


12. DOLPHIN’S GIRL Hon är en talangfull häst, som har kommit igång sent. Nu får vi se.


13. IMPALA Hon blev översprungen senast. Vi gör ett nytt försök.


14. LA INDIESITA Hon gick bra i sin enda start förra året. Jag tror inte att hon är där ännu. Uruselt spår här.

Presentation


En skvatt galen -84 som har en förkärlek till fullbloden och mina vildingar till barn födda -08 och -11 är mitt ALLT.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Sök i bloggen

Hästar

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20 21
22
23 24 25
26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Senaste inläggen

Länkar

GÄSTBOK

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards