fullblodenicentrum

Alla inlägg den 8 maj 2014

Av Emelie - 8 maj 2014 08:16

 Ja Eskimo tycker verkligen de är skitkul att få röra sig och jobba.

Märks så väl, han spetsar öronen, blir lite otålig och skrapar med benet

och jobbar verkligen så fint och med små hjälper dessutom.

TACKSAMT och kul!


Jag kör inte varje dag me honom utan var 2-3 dag blir de.

Han provade testa mig en gång men de räckte för han är verkligen genomsnäll denna häst

visserligen med attityd och en bit känsla och nerv men de ska de ju ha.

Ngt man verkligen inte vill plocka bort från dem, ja inte jag iallafall.


Tog lite bilder på Eskimo efter tömkörningen igårkväll, som ni ser är han fortfarande tunn

även om man (dock blir jag blind då jag ser honom varje dag) ser en liten liten förändring

åt de positiva.


Nu får vi hoppas gräset växer och frodas med detta regn som kommit och kommer så

han kan lägga på sig ännu mer, för gröngräs är de bästa, helt klart!

       


Bläddra gärna ner och jämför med bilderna jag tog när han kom till mig

nu är inte vinklarna precis samma men de är ju alltid svårt att få till.


Ja man längtar ju tills den dagen kommer då man med gott samvete kan

prova rida honom för första gången, men de får bli efter sommaren!


Nu ska vi bygga från grunden och så ska han ha massa mer kilo på kroppen

(på rätt ställe oxå helst)

Presentation


En skvatt galen -84 som har en förkärlek till fullbloden och mina vildingar till barn födda -08 och -11 är mitt ALLT.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Sök i bloggen

Hästar

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20 21
22
23 24 25
26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Senaste inläggen

Länkar

GÄSTBOK

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards