fullblodenicentrum

Alla inlägg den 11 maj 2014

Av Emelie - 11 maj 2014 01:39

 Ja jisses vad hon växer den lilla, eller de två små kanske jag ska säga,

lilla stjärnan för hon är fölis och lilla Nicole för ja hon är minst av mina två barn   


Foto


Foto


Ja liten möter liten, helt underbart   


Lilla Stjärnan har haft problem med Entropion, de sa er läsare mkt eller hur, precis som de gjorde mig

INGENTING men tur datorn och google finns ibland.


Men nu ser hennes öga "normalt" ut igen som ni kan se på bild nr 2 ovan. Har fått och får salva i ögat som

smörjer och håller ögonlocket fuktat så de inte viks inåt och irriterar hennes hornhinna.


Entropion är när ögonlocken viks inåt och fransarna river på hornhinnan, detta

är en ovanlig missbildning på vissa föl. Dock hade lilla Stjärnan inte helt denna missbildning då

vi lyckats utan ingrepp korrigera detta med hjälp av att varje dag lägga locket rätt och ge henne

ögonsalva som i sig fuktar och smörjer, hennes stora fläck på ögat börjar sakta men säkert

återgå och jag tror (hoppas) vi i tid fick rätt på detta men av allt att döma så ser hon

på den sidan då hon håller avstånd till staket, reagerar när man kommer på den sidan om henne osv.

Presentation


En skvatt galen -84 som har en förkärlek till fullbloden och mina vildingar till barn födda -08 och -11 är mitt ALLT.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Sök i bloggen

Hästar

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20 21
22
23 24 25
26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Senaste inläggen

Länkar

GÄSTBOK

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards